مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از صادرات ۲۵ میلیون دلاری صنایع کوچک طی شش ماهه نخست امسال در استان اردبیل خبر داد.

محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: در شش ماهه اول امسال بیش از ۳۰ واحد تولیدی صنایع کوچک استان موفق به صادرات محصولات تولیدی خود به کشور‌های هدف شده اند که این امر منجر به ارز آوری ۲۵ میلیون دلاری شده است.

او افزود: در سال گذشته میزان صادرات استان کمتر از ۲۰ میلیون دلار بود که این آمار با جهش فوق العاده‌ای در سال جدید همراه بوده است به نحوی که در شش ماهه اول سال جدید، واحد‌های صنعتی کوچک موفق به صادرات ۲۵ میلیون دلاری محصولات خود به کشور‌های هدف شده اند که این نشان از تحقق ۱۲۰ درصدی از حجم صادرات شش ماهه سال جدید نسبت به سال گذشته دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل این میزان صادرات را که با توجه به مشکلات موجود در زمینه صادرات برای صادر کنندگان تحقق یافته است قابل توجه دانست و افزود: این موفقیت در سایه تلاش و کوشش واحد‌های تولیدی و با حمایت مسئولان استانی محقق شده است.

اهلی از جمله حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی از واحد‌های تولیدی برای افزایش صادرات را اجرای خوشه‌های صنعتی و حمایت از تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات در استان برشمرد و افزود: در راستای جهت گیری مناسب برای افزایش صادرات محصولات تولیدی صنایع کوچک، شرکت شهرک‌های صنعتی از شرکت‌های مدیریت صادرات حمایت مالی و بلاعوض می‌کند.

او با اشاره به اهمیت حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی صادرات محور، تصریح کرد: شرکت‌هایی که توانایی مدیریت صادرات محصولات تولیدی استان را داشته و دارای صلاحیت لازم در این زمینه باشند، می‌توانند بر اساس دستوالعمل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نسبت به تاسیس شرکت مدیریت صادرات در استان اقدام نمایند.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.