اوقاف املاک خود را در راستای توسعه هشترود بکار گیرد

 فرماندار هشترود گفت: اوقاف باید املاک خود را در راستای توسعه شهرستان بکار گیرد و فرمانداری آماده همکاری در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،امینیان فرماندار هشترود  در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی گفت: بسیاری از املاک اوقاف اعیانی فرسوده بوده و منظر شهری نامناسبی ندارند از این رو انتظارمان از اوقاف تبدیل به احسن این املاک در راستای توسعه شهرستان است.

او گفت: برای ساماندهی و توسعه آستان مقدس امامزاده سید کمال الدین و جمال الدین هشترود باید طرح جامع در چهارچوب ساماندهی هسته مرکزی شهر تهیه و تصویب شود.

امینیان افزود: در این طرح علاوه بر ضوابط شهری سازی و فنی اماکن مورد نیاز برای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی، باید توسعه گردشگری مذهبی نیز در نظر گرفته شود و طرح به صورت فازبندی قابل اجرا باشد و سهم همه متولیان از جمله سازمان اوقاف و امورخیریه، شهرداری و اداره راه و شهر سازی مشخص شود.

او گفت:در طرح توسعه امامزاده می‌توان مکان‌هایی برای ورزش باستانی، درمانگاه، بازارچه صنایع دستی، پارکینگ، اقامتگاه و مراکز فرهنگی و مذهبی بخصوص در حوزه امور خیریه در جهت ارائه خدمات بهتر به شهروندان ایجاد کرد.

امینیان همچنین با اشاره به وضعیت نامناسب ساختمان زندان هشترود گفت: ساختمان فعلی زندان هشترود که موقوفه است وضعیت خوبی ندارد که خوشبختانه اعتبار لازم جهت احداث زندان جدید تامین شده و به زودی شاهد شروع عملیات عمرانی آن خواهیم بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.