وزارت دفاع ارمنستان از حمله جمهوری آذربایجان به شهری در جنوب غربی این کشور پس از اجرای آتش‌بس خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد جمهوری آذربایجان شهر کاپان، مرکز استان سیونیک در جنوبی غربی این کشور را هدف حمله موشکی قرار داده است.

وزارت دفاع ارمنستان روز شنبه در حالی این موضوع را مطرح کرد، که ساعاتی پیش وزیر خارجه روسیه از اجرایی شدن توافق آتش بس در قره باغ خبر داد. با این حال وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ضمن رد ادعای ارمنستان برای حمله به شهر کاپان، آن را تحرک آفرینی ایروان نامید.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از نشست سه‌جانبه با دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره توقف درگیری‌ها در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» که حدود ۱۰ ساعت به طول انجامید، از توافق دو کشور بر آتش بس در این منطقه خبر داد و با قرائت بیانیه‌ای مشترک، اظهار کرد: طبق توافق طرفین، آتش‌بس در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» از نیمه‌شب دهم اکتبر آغاز شده است.

بر این اساس، از ساعت ۱۲ روز دهم اکتبر سال ۲۰۲۰، آتش‌بسی با اهداف بشردوستانه از جمله تبادل اسرای جنگی و دیگر بازداشتی‌ها و همچنین جمع آوری اجساد جان‌باختگان در مناطق درگیری، کمک به غیرنظامیان آسیب دیده در این درگیری با میانجی‌گری و بر اساس اصول کمیته جهانی صلیب سرخ اعلام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار