نماینده تهران از نتایج سفر اخیر تعدادی از وکلای مجلس به استان سیستان‌ و‌ بلوچستان گفت.

موسوی: حدود ۱۰۰۰ مسکن در حاشیه چابهار احداث می‌شود/ آغاز کشت پنبه پس از ۵۰ سال در ایرانشهرسید نظام‌الدین موسوی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سفر اخیر تعدادی از نمایندگان مجلس به شمال و جنوب استان سیستان و بلوچستان و در تشریح نتایج آن گفت: بخش عمده پیگیری‌های شمال این استان در مسائل حوزه عمرانی و راه‌سازی بود؛ مشکلات عمرانی مانند آسفالت معابر در شهر زابل با معضلاتی مواجه بود که بر اساس گزارش‌ معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی و پیگیری‌های مجلس، تأمین منابع و اقدام لازم برای بخش بزرگی از آسفالت معابر، خیابان‌ها و جاده‌های تعیین شده صورت گرفته است.

او ادامه داد: در سفر به جنوب سیستان و بلوچستان حوزه‌های چابهار و ایرانشهر، موضوع حاشیه‌نشینی شهر چابهار را پیگیری کردیم و طی چند جلسه در تهران مقرر شد برخی نهادهای ذیربط حدود هزار واحد مسکن برای حاشیه‌نشینان در هفته‌های آینده کلنگ‌زنی و ساماندهی کنند.


بیشتر بخوانید


موسوی یادآور شد: مشکل کاشت پنبه در ایرانشهر هم در جلساتی با وزارت جهاد کشاورزی بررسی شد تا این پروژه که بنا به دلایلی مدت‌ها متوقف شده بود، پس از ۵۰ سال کشت پنبه صورت گیرد. در نتیجه شرکت نساجی بافت بلوچ خواهد توانست با استفاده از ظرفیت کاشت پنبه در سیستان و بلوچستان فعالیت خود را ادامه دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس بیان کرد: موضوع آب روستایی را با نهادها و گروه‌هایی مانند بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و گروه‌های جهادی پیگیری کردیم تا وارد عمل شوند. احتمالاً در هفته‌های آینده سفری به سیستان و بلوچستان خواهیم داشت تا اقدام‌های لازم در راستای تأمین آب برای روستاها و احداث حمام روستایی آغاز شود.

او گفت: برخی امور برای مدت کوتاه قابل تکمیل نیست و به پیگیری و ورود دستگاه‌های ذی‌ربط نیاز دارد. ممکن است برخی پروژه‌ها مانند ساخت مسکن به طول بی‌انجامد که زیرساخت و آماده سازی لازم را فعلاً نداشته باشد. طبق پیگیری‌های صورت گرفته، دستگاه‌های مربوط ورود کردند و به زودی امور اجرایی آغاز خواهد شد.

موسوی ریشه مسائل و مشکلات سیستان و بلوچستان را ساختاری و تاریخی دانست و یادآوری کرد: این محرومیت‌ها و عدم توسعه، یک شبه حاصل نمی‌شود و بنا به دلایل مختلف ساختاری و تاریخی، مسائل مربوط به نزدیکی مرزهای کشور، معضلات مدیریتی، زیست محیطی، خشکسالی، قحطی و مشکلات پیش از پیروزی انقلاب اسلامی موجب انباشت مسائل شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با تأکید بر سوءمدیریت‌ها در زمینه توسعه این استان جنوب شرقی کشور تصریح کرد: اصلاح معضلات مذکور به برنامه ریزی درازمدت و کار کلان در شرایط همبستگی مجلس، دولت، مسئولان محلی و مردم نیاز دارد تا سطح توسعه در سیستان و بلوچستان به میانگین کشوری برسد. ما گام اول را در این زمینه برداشتیم تا مشکلات دیده شود و مسئولان نقشه کلان برای حل آنها در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار