در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بخش ویژه جایزه جلال آل احمد، به چهلمین سالگرد جنگ تحمیلی می‌پردازد

جلالی گفت: قرار است که به مناسبت چهل سالگی جنگ تحمیلی، بخش ویژه‌ای با این عنوان در جایزه ادبی «جلال آل احمد» برگزار شود.

بهروز جلالی مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران درباره جایزه ادبی جلال آل احمد به خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: جایزه ادبی جلال آل احمد امسال، براساس همان اساسنامه قبلی برگزارمی شود. قرار است به مناسبت چهل سالگی جنگ تحمیلی، بخش ویژه‌ای با این عنوان در جایزه ادبی جلال آل احمد برگزار شود. جزئیات شرکت در این بخش در فراخوان جشنواره  ذکر می‌شود.


بیشتر بخوانید



وی افزود: اگر همه چیز درست پیش برود، در هفته جاری اعضای هیئت علمی جایزه ادبی جلال آل احمد معرفی خواهند شد. پس از آن شیوه نامه اجرایی و داوران این دوره مشخص می‌شوند و داوران کار داوری آثار را آغاز خواهند کرد. هم اکنون هم فهرست فیزیکی آثاری که قرار است در جایزه ادبی جلال آل احمد بررسی شوند، تهیه شده است.

دبیراجرایی جایزه ادبی جلال آل احمد ادامه داد: فراخوان جایزه ادبی جلال آل احمد منتشر می‌شود تا اگر کتابی در لیست ما نیامده و جا مانده  نویسنده و ناشر بتواند آن  را برای ما ارسال کند. به ناشران و نویسنده مهلت می‌دهیم تا اثرشان را برای دبیرخانه جایزه ادبی جلال آل احمد ارسال کنند. از آنجایی که جایزه ادبی جلال آل احمد زمان بندی مشخصی دارد و باید همزمان با زادروز جلال آل احمد برگزار شود از این رو کار‌های برگزاری جایزه ادبی جلال آل احمد را آغاز کردیم.

مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران بیان کرد: از آنجایی که در مصوبه اجرایی جایزه ادبی پروین اعتصامی و ملک الشعرای بهار زمانی برای برگزاری این جایزه‌های ادبی تعیین نشده بود، این جوایز ادبی به دلیل شیوع بیماری کرونا در بهار و تابستان برگزار نشدند و برگزاری آن‌ها به تعویق افتاد. جایزه ادبی پروین اعتصامی به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و در دوره جدید این جایزه، کتاب سال‌های ۹۷ و ۹۸ بررسی می‌شوند.

جلالی اظهار کرد: دوره قبلی جایزه ادبی پروین اعتصامی را در تابستان برگزار کردیم. امسال حتما جایزه ادبی پروین اعتصامی برگزار می‌شود اما باید ببینیم که  شرایط شیوع کرونا در کشور چطور خواهد بود تا تصمیم بگیریم که به صورت حضوری باشد یا غیرحضوری؛ در صورتی که به شرایط پایداری در زمینه شیوع بیماری کرونا برسیم این جایزه ادبی برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار