معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور گفت: بروکراسی اداری و گرفتن استعلام‌های غیر ضروری دست اندازی برای فعالیت تولیدکنندگان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، شیرکوند معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور در جلسه کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: باید این موانع اداری را از میان برداشت و برای برطرف کردن آن‌ها مدیران از اختیارات استانی خود استفاده کنند.

شیرکوند افزود: شرایط کنونی کشور سخت است، اما باید چرخ آن را چرخاند.

او اضافه کرد: ایجاد درآمد برایدولت و افراد، ایجاد اشتغال و تحرک در بخش‌های مختلف از جمل دلایل اهمیت تولید است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور گفت: برای افزایش تولید لازم است تا تامین اجتماعی و سازمان مالیاتی در خدمت تولید باشند.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور گفت: برای افزایش تولید لازم است تا تامین اجتماعی و سازمان مالیاتی در خدمت تولید باشند.

شیرکوند، نظام بانکی را سومین گلوگاه تولید دانست و گفت: بانک‌ها بیشترین نقش را در جهش تولید به عهده دارند ونباید ترمز تولید شوند.

او گفت: برخی از مدیران اجرایی برای سهولت کار، حل مشکلات واحد‌های تولیدی را به قوه قضایییه ارجاع می‌دهند و امکان تصمیم گیری را از خود سلب می‌کنند در حالی که باید در خود سیستم راهکار پیدا شود.

در این جلسه مصوب شد که اگر صادر کننده‌ای کالا صادر کرد می‌تواند مواد اولیه و برخی تجهیزات و ماشین آلات را خودش وارد کند.

همچنین مصوب شد که اگر کسی ارز خارج از کشور داشته باشد می‌تواند مواد اولیه برای تولید داخل و خرید قطعات وارد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار