استادابراهیم بخت شکوهی با نام مبارکه ائمه اطهار (ع) مانوس بود

فرزند استاد فقید بخت شکوهی بابیان اینکه مدت‌ها بود که قصد داشتیم تعدادی از آثار پدرم را که تماما معنوی و با هدف و انگیزه نوشته شده،وقف معنوی کنیم گفت:پدرم با نام مبارکه ائمه اطهار (ع) مانوس بود و در بیان خاطرات خود یک بار گفتند بیشترین خطی که نوشته‌اند به نام امیرالمومنین (ع) بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محسن بخت شکوهی فرزند استاد فقید بخت شکوهی گفت:وقف،انگیزه‌ای شد تا در راستای شادی روح استاد و خیر معنوی، ۴ اثر فوق العاده و نفیس استان را تقدیم عتبه مقدسه حضرات معصوم (ع) در کربلا، نجف و سامرا کنیم.

او با قدردانی از حمایت مالی «حسین افتخاری» افزود: یک اثر نیز از طرف مردم آذربایجان توسط امام جمعه تبریز به رهبر معظم انقلاب اسلامی اهدا خواهد شد.

ابراهیم بخت‌شکوهی فرزند میرزا محمدحسین و متولد ۱۳۲۰ در محله امیرخیز تبریز است وی از همان کودکی به خوشنویسی علاقه‌مند بود.

بخت‌شکوهی شاگرد حسن هریسی و حسین رسام حقیقی بوده و مدتی در نزد غلامحسین امیرخانی به تکمیل هنر خود پرداخته است.

او در سال ۱۳۵۸ خورشیدی موفق به دریافت مدرک ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران شد و طی سال‌های ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۶ خورشیدی به مدت یک دهه رئیس انجمن خوشنویسان تبریز بود.

بخت شکوهی در سال ۱۳۸۵ خورشیدی در حین دوچرخه‌سواری بر اثر سانحه‌ای دار فانی را وداع کرد و در قطعه هنرمندان وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد و از شاگردان معروف وی می‌توان به حسن کرمانی، میرحسین زنوزی، داود نیکنام و مسعود رعنایی اشاره کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: خوشنویسی ، هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.