افزایش ۱۳ درصدی پرداخت صدقات در خراسان جنوبی

پرداخت صدقات در نیمه نخست امسال در خراسان جنوبی ۱۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رفیعی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان گفت: در این مدت ۲ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان صدقه در استان جمع‌آوری شده است.

 او افزود: در این مدت مردم سخاوتمند استان به طور میانگین ماهانه بیش از ۴۳۱ میلیون تومان صدقه به نیازمندان اهدا کردند.

رفیعی آمار مشترکان صدقات در این مدت را ۹۴ هزار و ۷۳۰ مشترک عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۹۱ هزار و ۵۴ مشترک صندوق کوچک، یک هزار و ۹۴۱ صندوق بزرگ اماکن و یک هزار و ۷۳۵ صندوق بزرگ معابر در استان فعال است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه ۸ درصد از سهم کل درآمد‌های کمیته امداد استان از محل صدقات است افزود: بیشترین صدقات جمع‌آوری شده از صندوق‌های کوچک خانگی بوده است.


بیشتر بخوانید


او گفت: صدقات جمع‌آوری شده مردم براساس موازین شرعی در سرفصل‌های مختلف از قبیل خدمات درمانی، فرهنگی، ازدواج، مسکن، معیشت، تحصیل و اشتغال مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند هزینه می‌شود.

رفیعی به پرداخت صدقات با روش‌های نوین الکترونیکی اشاره کرد و گفت: هم استانی‌های خیر و سخاوتمند می‌توانند با استفاده از گوشی تلفن همراه و شماره گیری #۰۵۶*۸۸۷۷*، ارسال یک پیام بدون متن به سر شماره ۸۸۷۷، شماره گیری تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷۷ و سایت امداد از آسانترین روش‌های پرداخت صدقه الکترونیکی استفاده کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان افزود: در راستای سیاست‌های جدید این نهاد در سال جاری برخی صندوق‌های کوچک صدقات در استان به مراکز نیکوکاری واگذار می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.