استاندار فارس بر استفاده بیشتر از ظرفیت بازار سرمایه در استان تاکید کرد و گفت: بررسی طرح‌ها و موضوعات کارشناسانه در شورای برنامه ریزی باید زمینه ساز تحولات اثر گذار در استان باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس با اشاره به بند (ه) تبصره ۴ قانون بودجه در سال ۹۸ اعتباری بالغ بر ۱۶۱ میلیارد تومان در استان هزینه شده که ۷۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده اند، گفت: در سال ۹۹ نیز مبالغی به این امر اختصاص یافته که امیدواریم در ادامه شاهد تکمیل آن باشیم.

او بیان کرد: در تبصره ۴ مواردی از جمله طرح‌های آبخیز داری، آبخوان داری و مقابله با اثرات مخرب ریزگرد‌ها، تقویت ابنیه دفاعی، توسعه تجهیزات آزمایشگاه و کارگاه‌های دانشگاهی، طرح‌های نوآورانه جهاد‌دانشگاهی تا سقف ۱۵ میلیون یورو، طرح‌های نوآورانه معاونت علمی و فناوری معاونت ریاست جمهوری تا سقف ۷۰ میلیون یورو، طرح‌های آبرسانی روستایی و عشایری تا سقف ۱۰۰ میلیون یورو، شرکت‌های دانش بنیان تا سقف ۳۵ میلیون یورو، کارخانه نوآوری تا سقف ۲۵ میلیون یورو، افزایش سرمایه دولت در صندوق ضمانت صادرات تا سقف ۱۰۰ میلیون یورو نیز مورد توجه قرار گرفته که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار دهند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه وظایف شورای برنامه ریزی بررسی کارگروه‌های زیربنایی و اشتغال و تقسیم اعتبارات نیست، بیان کرد: تعیین برنامه‌های بلندمدت و میان مدت استان، تصویب طرح‌های توسعه اتخاذ تدابیر لازم برای تحقق آن قسمت از درآمد‌های عمومی و اختصاصی دولت، اتخاذ تدابیر لازم برای صرفه جویی در هزینه‌ها از دیگر وظایفی است که در شورای برنامه ریزی باید مد نظر قرار گیرد.

استاندار فارس بیان کرد: بررسی طرح‌ها و موضوعات کارشناسانه در شورای برنامه ریزی باید زمینه ساز تحولات اثر گذار در استان باشد.

او ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید پیش از برگزاری شورای برنامه ریزی با برگزاری کمیته‌های تخصصی چنین طرح‌هایی را احصا و برای ارائه در این شورا آماده کنند.

رحیمی همچنین بر لزوم اجرایی شدن بند (د) تبصره دوازده در خصوص فروش و مولد سازی اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی، این ظرفیت قانونی بودجه را فرصتی مناسب برای تامین هزینه‌های دستگاه‌ها و حتی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

استاندار فارس به سهم ۲هزار و ۲۰۰ میلیاردی استان از این ظرفیت قانون بودجه اشاره کرد و از ۱۳ دستگاهی که دارای چنبن اموال مازادی هستند خواست به دقت از این فرصت استفاده کنند‌.

او در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت حضور شرکت‌ها و کارخانجات در بورس و استفاده از ظرفیت بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: تشکیل شرکت و صندوق پروژه‌های بزرگ نیز برای فعالیت در بورس باید مد نظر قرار گیرد.

استاندار فارس همچنین با اشاره به اینکه اسناد خزانه اسلامی در موعد مقرر جذب شده است از دستگاه‌های اجرایی تقدیر کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار