عضو هئیت رییسه شورای اسلامی شهرکرد گفت: طی ۳ دهه گذشته ۲۲۰ میلیون مترمکعب بیلان منفی آب در شهرکرد را شاهد بوده ایم و جایگزینی برای ذخایر آبی و سفره زیرزمینی این دشت وجود نداشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمید فتح‌اللهی عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهرکرد در نشست علنی شورا با اشاره به مشکلات آبی دشت شهرکرد گفت: طی سه دهه گذشته ۲۲۰ میلیون مترمکعب بیلان منفی آب در شهرکرد را شاهد بوده‌ایم و جایگزینی برای ذخایر آبی و سفره زیرزمینی این دشت وجود نداشته است.

او افزود: ایجاد آب‌بند‌ها و برداشت بی‌رویه از دست موجب ایجاد مشکلات فراوان در دشت شهرکرد شده و این دشت طی سال‌های اخیر دارای بیلان منفی بوده و سالانه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از آبدهی چاه‌ها کاسته می‌شود، بر این اساس شهرکرد سالیانه با کاهش دو میلیون مترمکعب آب شرب مواجه است.


بیشتر بخوانید


فتح‌اللهی اضافه کرد: براساس آمار هم سالانه بین سه تا پنج هزار نفر هم به جمعیت شهر اضافه می‌شود که حدد۵۰۰ هزار مترمکعب آب نیاز دارند و با احتساب ۲ میلیون متر مکعب آب، سالانه با دومیلیون و پانصد هزار مترمکعب بیلان منفی برای تامین آب شرب شهرکرد مواجه هستیم.

او ادامه داد: در حال حاضر مشکل آب شهرکرد با نصب فشارشکن رفع شده و اگر تدبیری برای این مشکل اندیشیده نشود در سال‌های آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

فتح‌اللهی گفت: پروژه آبخوان مصنوعی یک پروژه‌ای است که چند سالی است مطرح است، اما پیگیری نشده و امسال یک میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است، اما کافی نیست و نیازمند پیگیری و تخصیص اعتبار بیشتر است.

مصطفی حیدری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهرکرد تعامل و همدلی را راهکاری برای رفع مشکلات استان دانست و بیان کرد: با تعامل بیشتر بین مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توان به نتایج مطلوب‌تری برسیم.

او افزود: بیکاری و معیشت امروز مردم استان مشکلات متعددی مواجه کرده است که از مجلس انقلابی انتظار می‌رود و تقاضا داریم برای رفع مشکلات معیشتی مردم به ویژه مردم استان تدبیری اتخاذ شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار