رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ۸ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در ۲۴ ساعت گذشته با تلاش آتش نشانان انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به انجام ۸ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در این کلانشهر طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: ساعت ۲ و ۸ دقیقه بامداد با تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان خبر آتش سوزی نیزار‌های محوطه جاده ساحلی جنب پمپاژ آب اطلاع رسانی شد.

او افزود: آتش نشانان با یک دستگاه خودروی اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند و شعله‌های حریق و دود غلیظی که مانع وضوح دید خودرو‌های عبوری شده بود را مهار کردند.

قنبری با اشاره به آتش سوزی خانه مسکونی در منطقه پردیس ۲، چهار راه شباهنگ خیابان شایان ۴ ساعت ۱۱ و ۴۷ دقیقه بیان کرد: حریق که به علت بی احتیاطی و رعایت نکردن نکات ایمنی جوشکاری در طبقه فوقانی و افتادن براده‌های جوش بر روی کولر طبقه پایین رخ داده بود با حضور به موقع آتش نشان اطفا و از پیشروی حریق جلوگیری شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: آتش سوزی کلینیک زیبایی ساعت ۱۳ و ۱۳ دقیقه در طبقه چهارم مجتمع ۵ طبقه ۱۵ واحدی مسکونی - تجاری در خیابان وهابی بین خیابان ۱۵ و ۱۶ کیان آباد به علت اتصال برق کولر رخ داد که منجر به ایجاد دودی غلیظ در ساختمان شد.

او تصریح کرد: آتش نشانان همزمان با عملیات اطفای حریق با تهویه مسیر برای خروج اهالی ساختمان، ۴۷ نفر از ساکنان را از میان دود خارج کردند، ضمن یک نفر از آتش نشانان بر اثر این حادثه دچار دودگرفتگی شدید و به بیمارستان منتقل شد، همچنین آتش سوزی منزل مسکونی در منطقه پردیس نبش هستی ۱۳ ساعت ۱۳ و ۵۸ دقیقه که به علت اتصال هود آشپزخانه منجر به خسارت به اثاثیه آشپزخانه شده بود با تلاش آتش نشانان با استفاده از لوله‌های آبرسان مهار و از سرایت حریق به سایر قسمت‌های منزل مسکونی جلوگیری شد.

ضمن اینکه ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی با اعزام آتش نشانان با تجهیزات کافی و ۲ دستگاه خودروی اطفا حریق ساعت ۱۸ و ۲۵ دقیقه آتش سوزی نیزار‌های ساحلی شرقی حد فاصل هتل پارس به سمت پل سیاه را مهار کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در پایان به همکاری آتش نشانان با امدادگران ۱۱۵ در جابجایی بیمار سنگین وزن در کوی عابدی اشاره و اظهار داشت: عملیات نجات یک زن از آسانسور در منطقه گلستان خیابان تیر و نجات دختر بچه محبوس شده در اتاق منزل به علت خرابی قفل درب در شهرک آغاجری توسط آتش نشانان انجام شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.