مصری گفت: افزایش تردد‌ها و کاهش سطح رعایت مردم موجب وقوع زودهنگام پیک سوم کرونا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مصری رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه در جمع مسئولان این شهرستان گفت: با گذر از دو پیک کرونا، پیش بینی‌ها از شیوع موج سوم در اوایل آبان ماه حکایت داشت، اما افزایش تردد‌ها و کاهش سطح رعایت مردم موجب وقوع زودهنگام پیک سوم این بیماری، در کشور و همچنین شهرستان‌های ساوه و زرندیه شده است.

مصری با اشاره به وضعیت تخت‌های بستری در ساوه و زرندیه افزود: میانگین بستری نسبت به شهریور ماه سال گذشته دو برابر شده و اگر آمار روزانه بستری شدگان ۵۵ مورد بود، امروز این آمار به ۱۱۰ و ۱۱۵ بستری افزایش یافته که توجه مردم و حساسیت دستگاه‌های اجرایی در این شرایط واقعا ضروری است.

او اضافه کرد: براساس تحلیل آمارها، از مجموع مبتلایان در اقشار مختلف مردم شاهد ابتلا ۴۳ درصدی زنان خانوار به کرونا هستیم که سرعت انتقال این بیماری در حال افزایش است.

رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه همچنین از اختصاص ۱۰ تخت بستری مراقبت‌های ویژه به بیمارستان مدرس و افزایش ۵ تخت ICU به بیمارستان شهید چمران ساوه خبر داد.

او با بیان اینکه با اضافه شدن دستگاه سوم اکسیژن ساز به بیمارستان مدرس، کمبود‌های بیماران در این خصوص رفع خواهد شد ادامه داد: در نظر داریم با راه اندازی یک مرکز تریاژ و غربالگری ۱۶ ساعته، سرعت رسیدگی به وضعیت بیماران کرونایی را افزایش دهیم.

در پایان این جلسه بر تشدید نظارت‌ها بر صنوف و رانندگان وسائط نقلیه، الزام همگانی بر استفاده از ماسک، نظارت دقیق بر اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا، افزایش حساسیت‌های جامعه در مقابله و پیشگیری با کرونا، تحلیل و رصد فعالیت‌های دستگاه‌های ذیربط از مهمترین مصوبات این جلسه بود

میرزایی فرماندار ساوه هم در این جلسه گفت: دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی باید با اقدامات جدی و الزام آور، نسبت به مقابله با شیوع کرونا نظارت جدی و فراگیری، داشته باشند.

میرزایی افزایش آمار مبتلایان به کرونا را در سطح جامعه نگران کننده بیان کرد و افزود: امروز همه موظف به رعایت و اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم و بکارگیری روش‌های پیشگیرانه، در راستای نجات جان مردم امری ضروری است.

او حساس کردن مردم و اطلاع رسانی مطابق با دانش و توانایی علمی هر فردی را مورد تاکید قرار داد و خواستار اهتمام جدی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با این بیماری شد.

فرماندار ساوه تصریح کرد: نباید به پرسنل پزشکی و کادر درمانی فشار زیادی وارد شود چرا که با کاهش تاب آوری آنان، ادامه درمان این بیماری مختل خواهد شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار