رفع مشکلات بخش صنعت در اولویت کار نمایندگان مجلس

با حضوردکتر جعفر قادری نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، مشکلات ۵ واحد صنعتی بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس توجه ویژه به شهرک صنعتی بزرگ شیراز و لزوم رفع مشکلات آن را اقدامی موثر در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صنعتی در کلان شهر شیراز دانست و گفت: این مهم با همکاری، تعامل و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی امکان پذیر خواهد بود.

احد فتوحی، گفت: این شهرک صنعتی که از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود، مهم‌ترین قطب صنعتی استان فارس به شمار می‌آید.

او با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان فارس در شهرک صنعتی بزرگ شیراز مستقر هستند، افزود: بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ قرارداد در شهرک صنعتی شیراز منعقد و ۱۷۲۰ واحد تولیدی -صنعتی -صنفی و کارگاهی در این شهرک صنعتی مشغول به فعالیت هستند که این موضوع بیانگر اهمیت راهبردی این شهرک صنعتی است، بنابراین باید با توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها و رفع چالش‌ها و مشکلات، بهترین خدمات به صنعتگران ارائه شود.

فتوحی بابیان اینکه شهرک صنعتی بزرگ شیراز با دارا بودن واحد‌های مطرح و شاخص کشور در حوزه‌های مختلف صنعتی نقش مهمی در تولید و صادرات بر عهده دارد، ادامه داد: در حال حاضر حدود ۳۰ هزار نفر اشتغال مستقیم توسط واحد‌های صنعتی این شهرک صنعتی ایجاد شده و برای چند برابر این نفرات نیز اشتغال غیرمستقیم ایجادشده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی با بیان به اینکه بخش زیادی از اراضی ۱۳۰۰ هکتاری این شهرک صنعتی در فاز‌های مختلف به سرمایه‌گذاران واگذارشده و واگذاری به‌صورت مزایده‌ای انجام می‌شود و نیز ظرفیت این شهرک صنعتی در حال تکمیل است، گفت: مباحث توسعه اراضی این شهرک صنعتی را در دستور کار قرارداده ایم.

فتوحی، تأمین پایدار آب موردنیاز واحد‌های صنعتی را از مهمترین ضرورت‌های این شهرک صنعتی بیان کرد و گفت: در این زمینه علاوه بر طرح‌های تامین آب از طریق چاه‌های آب، طرح‌های دیگری نظیر انتقال آب سطحی شیراز و نیز بازچرخانی و استفاده از پاب تصفیه شده برای مصارف غیر شرب نیز در برنامه قرار دارد که نیاز است دستگاه‌های متولی نظیر آب منطقه‌ای فارس در این زمینه حمایت و همراهی داشته باشند.

در این بازدید دکتر جعفر قادری نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نقش شهرک‌های صنعتی در ایجاد زیرساخت‌ها برای جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال پایدار، از حمایت‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات بخش تولید و صنعت در شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: در این زمینه با احصای چالش‌ها و مشکلات، رسیدگی خواهدشد.

او حضور در واحد‌های صنعتی را در راستای دیدار چهره به چهره با فعالان صنعتی و بررسی میدانی مسائل و مشکلات واحد‌های صنعتی اعلام و تصریح کرد: در این زمینه مسائل و مشکلات واحد‌ها پیگیری و در گفتگو با مدیران استانی و حتی ملی و برگزاری جلسات رفع می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار