به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد تقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اولین کنفرانس ملی آسیبشناسی آموزش و یادگیری الکترونیکی در ایران با محوریت «تجربیات و چالشهای استقرار یادگیری الکترونیکی»، اظهار کرد: آموزش و یادگیری الکترونیکی یک سرمایه گذاری هوشمند در نظام آموزش عالی کشور است.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در ماههای پایانی سال گذشته به دلیل شیوع کرونا در کشور دانشگاهها به آموزش مجازی روی آوردند.
او ادامه داد: درحال حاضر چگونگی ارائه آموزش عملی و کارگاهی برخی رشتههای تحصیلی و نحوه برگزاری آزمونها مهمترین نگرانی وزارت علوم است.
نظر پور بیان کرد: اتفاقاتی که در مسیر اجرای آموزش الکترونیکی افتاد باعث تعطیلی موقتی آموزشها در اسفند ماه شد، اما در فروردین پوشش بیش از ۹۰ درصدی آموزش مجازی در دانشگاهها را داشتیم.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: افزایش خلاقیت و روشهای نوین تدریس، افزایش سطح آموزش مجازی، ضرورت تطبیق دانشجویان با روند آموزشی جدید، تشویق دانشگاهها به استفاده حداکثری از امکانات برای برگزاری مراسم، کنفرانسها و سمینارها به صورت برخط، کاهش هزینه ها، تعامل با دانشجویان درباره اهداف و اولویتهای فرهنگی و تشویق برای بسترسازی کانونهای دانشجویی و سرمایه گذاری جهت اطمینان از حریم خصوصی دادهها از مزایای آموزش مجازی در دوران کرونا بود.
او در ادامه با بیان اینکه تمرکز بر عدالت آموزشی در ارائه آموزشهای مجازی از مسائلی است که باید به آن توجه کرد، افزود: مشکل دسترسی به خوابگاه و تغذیه، ارائه خدمات بهداشت روان، ناتوانی معلولان در استفاده از آموزشهای مجازی از مشکلات آموزش غیرحضوری است.
او درباره چالشهای آموزش مجازی گفت: مهمترین چالش آموزش مجازی نبود امکان ارائه دروس کارگاهی و عملی است که تلفیق آموزش مجازی و الکترونیکی با آموزش حضوری برای رفع این مشکل را ضروری میدانیم.
انتهای پیام/