معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: تاکنون از ۲۵۲ میلیارد تومان درخواست تسهیلات کرونا در استان، ۱۵۱ میلیارد تومان آن از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مختار احمدی معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۲۶ هزار و ۵۲۲ فقره درخواست تسهیلات برای کمک به  اشتغال ۳۲ هزار و ۲۰۶ نفر در سامانه کارا این اداره کل از ابتدای شیوع کرونا ثبت شده است.

او جایگاه استان کرمانشاه را از نظر پرداخت تسهیلات نسبت به درخواست‌ها در کشور چهارم اعلام کرد و گفت: کرمانشاه بین استان‌ها رتبه ششم سهمیه تسهیلات دارد و باید توجه کنیم سهیمه تسهیلات براساس تعداد بیمه‌شدگان و کد کارگاهی است و از این نظر استان در کشور عملکرد قابل توجهی دارد.

او بیشترین در خواست تسهیلات کرونا را در بخش حمل و نقل درون شهری، سازمان صنعت و معدن و تجارت و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد و توضیح داد: بانک‌های ملی، ملت و صادرات بیشترین پرداخت تسهیلات کرونا در استان داشته‌اند.

تمدید ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات کرونا تا پایان مهر

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ثبت نام برای اخذ تسهیلات کرونا تا آخر مهر تمدید شده است، از ۱۴ رسته اصلی و ۴۵۰ زیر رسته شغلی خواست برای ثبت نام به سامانه "کارا" اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند چرا که امکان دارد دیگر این مهلت تمدید نشود و افراد متضرر شوند.

احمدی گفت: اسامی رسته‌های اصلی و زیر مجموعه آن‌ها که می‌توانند برای دریافت تسهیلات کرونا اقدام کنند در سایت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و افراد می‌توانند به آن مراجعه و ثبت نام کنند.

بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، جمعیت فعال استان ۳۹۴ هزار نفر و آمار بیکاران آن ۱۳۲ هزار نفر است. نیمی از افراد جویای کار استان دانش آموخته دانشگاهی هستند.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آن‌ها مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.