معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بررسی ها نشان می دهد الگوی بیماری کرونا خانوادگی است و این بیماری، از فرد ناقل به دیگر اعضای خانواده منتقل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این مهم گویای آن است که مردم در بیرون از خانه و محیط بیرون خوب رعایت می کنند اما درون خانواده احتیاط ها کنار گذاشته می شود.

بانشی افزود: گمان می برند که بیماری کرونا را تنها از غریبه ها می گیرند و فامیل های نزدیک و اعضای خانواده نمی توانند ناقل کرونا باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در منازل مد نظر قرار دهند.

بانشی گفت: وضعیت کرونا در کشور صعودی است ‌و اکثر استان ها وضعیت قرمز دارند.

او بیان کرد: این استان نیز از مدت سه هفته پیش وارد وضعیت قرمز شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: چون این بیماری واکسن و درمان خاصی ندارد، تنها راه پیشگیری است.

بانشی گفت: پیشگیری از این بیماری بسیار ساده بوده و بنا به توصیه سازمان جهانی بهداشت ماسک به تنهایی نمی تواند بیماری را کنترل کند اما در کنار هم قرار گرفتن تمامی دستورالعمل ها از جمله رعایت فاصله اجتماعی، ماسک زدن، شست و شوی مکرر دست ها به شدت در کنترل این بیماری موثر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: در مناطق سردسیر استان به علت بستن پنجره ها تهویه هوا کم تر صورت می گیرد و احتمال گسترش این بیماری افزایش می یابد.

او افزود: باید تا جایی امکان دارد مردم از تهویه طبیعی استفاده کنند و در و پنجره ها را کمی باز بگذارند.

بانشی از مردم خواست که بخاری و لوله های بخاری را بررسی کنند تا در در این روز های کرونایی، حداقل دیگر شاهد فوتی های ناشی از گاز کرفتگی نباشیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان به همشهریان توصیه کرد که تا جای ممکن از خانه خارج نشوند و تمامی پروتکل های بهداشتی را در جامعه رعایت کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.