در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفت؛

پیشرفت ۶۶ درصدی مرحله سوم غربالگری کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به پیشرفت حدود ۶۶ درصدی مرحله سوم غربالگری کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه گفت: تا کنون ۷۸۸ هزار نفر زیر پوشش این طرح قرار گرفته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مرحله سوم غربالگری کرونا از ۲۵ مرداد آغاز شده و اولویت با بیماران زمینه ای، مادران باردار، کودکان، بیماران نقص سیستم ایمنی، دیابت و فشار خون است.

او افزود: از تعداد افراد غربالگری شده، ۱۳ هزار و ۹۸۵ نفر نیازمند پیگیری بودند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر مورد بررسی قرار گرفته اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این مرحله حدود یک میلیون نفر غربالگری می‌شوند، ادامه داد: مراقب سلامت، علائم خطر بیماری کرونا را از مخاطبین جویا می‌شود و در صورت شدت بیماری، آن‌ها را به مراکز ۱۶ ساعته ارجاع می‌دهد.

بیشتر بخوانید

قلیان بیان کرد: در این مرحله از غربالگری اگر خدمات بهداشتی ضروری برای فرد انجام نشده باشد به مخاطب به صورت حضوری یا غیر حضوری ارائه می‌شود.

او تصریح کرد: اگر واکسن یا مراقبت‌های دوره‌ای مادر باردار یا اطفال انجام نشده است یا آزمایشات ضروری باید انجام شود زمان ارائه این خدمات به مخاطب یادآوری می‌شود تا حتما برای دریافت خدمت بهداشتی جا مانده مراجعه کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: مراقب سلامت به افراد مبتلا که علایم کمتری دارند نیز خود قرنطینگی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و موارد بهداشتی را به دلیل جلوگیری از عدم ابتلا سایر افراد به این بیماری، یادآوری می‌کند.
 

انجام ۷۶ هزار مورد آزمایش سرپایی کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

 
قلیان اظهار کرد: تا کنون حدود ۷۶ هزار تست کرونا از مراجعین سرپایی مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته دریافت و برای بررسی به آزمایشگاه‌های مرجع ارسال شده است.

او افزود: آزمایش طبی ویروس کرونا بر روی شهروندان به طور معمول در بین افراد مراجعه کننده با علائم مشکوک تنفسی، افراد با بیماری‌های زمینه‌ای و شهروندان با سن بالای ۶۰ سال گرفته می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ مرکز خدمات جامع سلامت از ساعت ۸ الی ۲۲ به طور ویژه به مراجعین سرپایی مشکوک و مبتلا به بیماری کرونا خدمات رسانی می‌کنند، ادامه داد: از این تعداد ۲۲ مرکز در مناطق ۵ گانه مشهد فعال شده است و سایر مراکز در دیگر شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه به مراجعین خدمات ارائه می‌دهند.

قلیان بیان کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خود مراقبتی، دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بهترین راهکارها در پیشگیری از بیماری کرونا هستند.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.