مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۱۶۲ سامانه هوشمند در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل فعال است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کلیم الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در جلسه بررسی آخرین وضعیت دوربین‌های ثبت تخلفات و محور‌های پر تصادف استان گفت: هوشمندسازی محور‌ها و حمل ونقل جاده‌ای مهم‌ترین برنامه دولت در استان اردبیل است.

او با اشاره به ثبت ۴۹ میلیون تردد در محور‌های مواصلاتی استان در ۶ ماه گذشته افزود: در مدت یادشده ۶ میلیون و ۶۴۶ هزار تخلف عدم رعایت فاصله طولی در محور‌های مواصلاتی استان به ثبت رسیده است.

وثوقی ثبت ۳ میلیون و ۵۳۹ هزار تخلف سرعت غیرمجاز در محور‌های مواصلاتی استان را یادآور شد و گفت: بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز در محور بران سه راهی سربند و بالعکس با ۲۴۷ هزار تخلف و جعفرآباد پارس آباد با ۲۲۳ هزار تخلف سرعت غیرمجاز ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل میانگین سرعت در محور‌های یادشده را ۸۳ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و افزود: سرعت متوسط استان در ۶ ماه گذشته ۷۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.

وثوقــی از شناسایی ۳۲ هزارو ۴۲۴ تخلف اضافه تناژ و سرعت غیرمجاز توسط سامانه‌های توزین حین حرکت (WIM) و ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت خبر داد و گفت: از این میزان بیش از ۱۵ هزارو ۶۲۳ مورد تخلف جهت اعمال قانون به پلیس راه کشور ارسال شده است.

او بر فرهنگ سازی از طریق رسانه ها، رعایت کامل قوانین راهور باهدف کاهش تصادفات، ایمن سازی محور‌ها و حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز تاکید کرد.

رئیس پلیس راه استان اردبیل نیز سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف و تجاوز به چپ را از علل اصلی افزایش تصادفات جاده‌ای در محور‌های شمالی استان اردبیل دانست از آمادگی کامل پلیس برای فرهنگ سازی و آموزش در کنار سایر دستگاه‌ها جهت کاهش تصادفات خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد صفوی بر ایمن سازی محور‌ها و فعال شدن تعدادی از دوربین‌های پلاک خوان جاده‌ای تاکید کرد و افزود: رانندگان عزیز توجه کافی به جلو داشته باشند، از رانندگی به هنگام خستگی و کم خوابی خودداری کرده و با سرعت مطمئنه و بدون عجله و شتاب بی مورد رانندگی کنند.

او با اشاره به تلاش‌های نیرو‌های خستگی ناپذیر پلیس راه در جهت حفظ آرامش ترافیکی و برقراری امنیت در جاد‌ها گفت: پلیس با رانندگانی که قوانین را رعایت نکنند و باعث بهم خوردن نظم و انضباط ترافیکی راه‌ها شوند به شدت برخورد قاطع و قانونی میکند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اردبیلی
۱۶:۲۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
جاده فقط جاده جبه دار به سامیان، انگار که موشک و خمپاره به جاده خورده