آشناگر گفت: دستگاه های اجرایی برای مقابله با بحران های احتمالی و حوادث طبیعی آمادگی لازم را داشته باشند.

علیرضا آشناگر استاندار سمنان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرما و بارش گفت: دستگاه های اجرایی امادگی لازم برای مداخله در زمان بحران ها داشته باشند تا مردم در صورت بروز حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله دچار مشکل نشوند.

او با بیان اینکه باید مکان های پرخطر شناسایی و رفع شود افزود: مسیرها و جاده های شهری لایروبی شود تا از ایجاد سیل ها جلوگیری شود. 

استاندار سمنان با اشاره به رانش منطقه‌ی حسین آباد کالپوش و تخریب ۹۳ ساختمان افزود: ۱۴ هکتار از اراضی آماده سازی شده و به مردم واگذار شده است.

آشناگر تصریح کرد: تامین آب از دیگر مشکلات مردم این منطقه است که احداث شبکه داخلی آب شروع شده و بخش عمده آن حل شده و مسئله مخزن آب که با همکاری مردم تامین زمین و گودبرداری شده و تا دهه فجر آماده بهره برداری است.

استاندار سمنان با اشاره وجود شرایط رانشی در روستای حسین آباد کالپوش گفت: فاضلاب روستا به دلیل شرایط رانشی زمین نمی تواند به صورت جذبی باشد که با تامین اعتبار و پیگیری شرکت آبفا این طرح اجرا خواهد شد.

آشناگر با تاکید بر مطالعات انجام شده توسط وزارت نیرو و سازمان زمین شناسی ادامه داد: زه کشی سد انجام شده و روستا در حال تثبیت شدن است.

او بیان کرد: دستگاه های اجرایی که به انها زمین واگزار شده و اجرای پروژه های خود را پیگیری نکرده اند به عنوان تخلف با آنها برخورد می شود.

انتهای پیام/ گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار