با احداث کارگاه‌های چوب خشک‌کنی، سالانه از خروج بیش از یک میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدتقی انزان‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث کارگاه‌های چوب خشک‌کنی، خانه‌های چوبی و ترمووود در بندر نوشهر، گفت: با بهره برداری از این کارگاه‌ها، سالانه از خروج بیش از یک میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

او با اشاره به قدمت واردات چوب و کاغذ در بندر نوشهر، افزود: این مسأله سبب استقبال سرمایه‌گذاران برای ایجاد کارگاه‌های چوب خشک‌کنی، تولید خانه‌های چوبی و ترمووود (چوب‌های قابل استفاده در فضای باز) در این بندر شده است.

انزان‌پور از ایجاد اشتغال پایدار برای ۲۵ نفر از جوانان بومی منطقه در پی احداث کارگاه‌های چوب خشک‌کنی در بندر نوشهر خبر داد و افزود: جلوگیری از خروج سالانه قریب به یک میلیون دلار ارز و افزایش توان داخلی برای فرآوری چوب در داخل کشور از دیگر مزایای این پروژه است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از کارگاه‌ها با دو کوره فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده و کوره سوم نیز در حال نصب و راه اندازی است، گفت: با افزایش ظرفیت این کارگاه به چهار کوره و راه اندازی قریب الوقوع کارگاه دوم، راندمان کار در زمینه ارز آوری و عدم خروج ارز از کشور نیز افزایش خواهد یافت.

انزان پور از فعالیت شرکت دیگری به عنوان دومین کارگاه چوب خشک‌کنی، تولید خانه‌های چوبی و ترمووود در بندر نوشهر یاد کرد و افزود: تولید و مونتاژ قطعات پیش‌ساخته برای ساخت خانه‌های چوبی در این کارگاه انجام می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران در پایان به تولید ترمووود توسط این شرکت اشاره کرد و گفت: دو کارگاه مذکور در مجموع با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفته اند.

انتهای پیام/س 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.