مدیر جهاد کشاورزی شادگان از برداشت ۵۰ هزار تن انواع خرما از نخلستان‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خلیل منیعات مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: خرمای شادگان از ۱۲ هزار هکتار از نخلستان‌های بارور برداشت شده که ۳۰ هزار تن آن به خارج کشور صادر و ۲۰ هزار تن برای مصرف داخلی در بازار‌های منطقه عرضه شد.

او بیان داشت: استعمران، گنطار، بریم، برحی و اشگر را از معروف‌ترین ارقام خرمای شادگان هستند و ۸۰ درصد خرمای برداشت شده از نخلستان‌های این شهرستان از نوع استعمران و ۲۰ درصد از سایر انواع خرما است.

منیعات افزود: قیمت توافقی خرید خرمای رقم استعمران درجه یک هر کیلوگرم ۷۶ هزار ریال و خرمای درجه ۲ در حدود ۱۵ درصد کمتر از خرمای درجه یک است و پارسال بیش از ۵۰ تن خرمای مازاد بر نیاز کشاورزان خرمشهری خریداری شد و ۳۲ کارگاه فرآوری و بسته‌بندی محصول خرما در شادگان فعال شدند که در این کارگاه‌ها برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان تصریح کرد: عمده محصولات خرما از نخلستان‌های شادگان به صورت بسته بندی شده به کشور‌های آسیای شرقی، عراق، کشور‌های حوزه خلیج فارس، روسیه، ترکیه، آذربایجان، سوریه و ارمنستان صادر می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.