بازداشت ۵۶۰ نفر در اعتراضات روز یکشنبه بلاروس

برخی منابع خبری از بازداشت بیش از ۵۶۰ نفر در جریان اعتراضات روز یکشنبه بلاروس خبر دادند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مرکز حقوق بشر وسنا، که از سوی مقامات جمهوری بلاروس ثبت نشده است، اعلام کرد که دست کم ۵۶۴ نفر در طی اعتراضاتی که دیروز یکشنبه در سراسر این کشور برگزار شد، بازداشت شدند.

بیشتر بازداشت‌ها در مینسک، پایتخت این کشور صورت گرفته است. وزارت کشور بلاروس هنوز هیچ اطلاعاتی درباره بازداشت‌ها در تجمعات روز یکشنبه منتشر نکرده است.

ناتالیا هانوسویچ، سخنگوی اداره پلیس کمیته اجرایی شهر مینسک دیروز یکشنبه به اسپوتنیک گفت که مأموران اجرای قانون مجبور شدند از ماشین آب پاش و نارنجک‌های بی حس کننده علیه تظاهرکنندگان در یک تجمع غیر مجاز در پایتخت بلاروس استفاده کنند.

گفته می‌شود ویکتور تولوچکو، خبرنگار عکاس خبرگزاری اسپوتنیک در بلاروس، دیروز یکشنبه حین تهیه گزارش از این تجمع غیرقانونی در مینسک، دو بار بازداشت شد. سرگئی پوپوف، خبرنگار ریانووستی نیز بازداشت و آزاد شد. پلیس گفت که این بازداشت‌ها برای بررسی اسناد آن‌ها بوده است.

اولگ لاوروخین، دادستان شهر مینسک گفت که از آغاز اعتراضات گسترده در ماه اوت، حدود ۳۰۰۰ نفر در پایتخت بلاروس دستگیر یا جریمه شده اند.

از زمان اعتراضات ماه گذشته در بلاروس و پس از شکست تیخانوفسکایا در برابر الکساندر لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری، بلاروس دستخوش ناآرامی‌ها و اعتراضات است. رهبر مخالفان دولت بلاروس با جعلی خواندن نتیجه این انتخابات، خواستار آن شد که اتحادیه اروپا مشاغلی را که از دولت لوکاشنکو حمایت می‌کنند، تحریم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار