معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۶۴ هزار و ۸۶۴ تن انواع میوه در این شهرستان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،گرشاسبی معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند گفت: شهرستان مرند ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار باغات میوه دارد که از این میزان یک هزار و ۱۴۸ هکتار درختان غیربارده و هشت هزار و ۶۵۲ هکتار بارده می‌باشند.

او افزود:پیش بینی می‌شود امسال حدود ۶۴ هزار و ۸۶۴ تن انواع میوه از این شهرستان برداشت شود.

او با اشاره به توانمندی شهرستان در زمینه صنایع تبدیلی و حوزه نگهداری میوه گفت: توسعه صنایع تبدیلی و کشاورزی علاوه بر رونق اقتصادی در بخش کشاورزی، زمینه اشتغال را نیز فراهم می‌نماید.

فرماندار شهرستان مرند افزود: برای معرفی محصولات کشاورزی شهرستان مرند و برای برندسازی ۳ دوره جشنواره سیب زنوز را در استان داشتیم و در سال ۱۳۹۸ نزدیک ۷ جشنواره با توجه به نوع محصولات شهرستان از جمله جشنواره زردآلو، زعفران، پسته، بادام و سبد بافی را برگزار کردیم، قصد داشتیم که در سال ۱۳۹۹ هر ماه یک جشنواره با توجه به توانمندی و پتانسیل شهرستان برگزار کنیم که متاسفانه به لحاظ شیوع بیماری کرونا این فرصت از ما گرفته شد، ولی در حوزه محصولاتی که تولید می‌کنیم به فضای مجازی روی آورده ایم و برآنیم که جشنواره‌  محصولات کشاورزی را بعد از اتمام فصل برداشت در فضای مجازی برگزار کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.