رییس اداره تنظیم بازار سازمان صمت خراسان شمالی گفت: هزار و ۲۴۰ تن کالای اساسی تنظیم بازار در بازار‌های خراسان شمالی توزیع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  وحیدی رییس اداره تنظیم بازار سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: هر سال کالا‌های اساسی محرم و صفر برای هیات‌ها و برگزاری مراسم توزیع می‌شد که امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و برگزار نشدن مراسم‌های مذهبی در این دو ماه، در نظر گرفته شد تا این کالا‌ها پس از دریافت مجوز برای عرضه عمومی در بازار توزیع شوند.

وحیدی افزود: اقلام برنج، روغن، شکر، مرغ منجمد و گوشت قرمز از جمله کالا‌های اساسی هستند که از محل سهمیه محرم و صفر پس از دریافت مجوز در بازار استان توزیع می‌شوند.


بیشتر بخوانید


او بابیان اینکه تاکنون، از این محل ۳۰ تن سهمیه گوشت قرمز توزیع شده، گفت: بخشی از این سهمیه گوشت قرمز در اختیار هیات‌های مذهبی استان برای توزیع میان خانواده‌های نیازمند همچنین بخشی دیگر از این سهمیه در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان برای عرضه عمومی قرار گرفتند و توزیع شدند.

وحیدی با بیان این که بازار نیاز شدید به برنج دارد، عنوان کرد: حدود ۴۰۰ تن برنج هندی در اختیار استان قرار گرفته که مقرر شده است این کالای اساسی با نرخ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان در انبار تحویل و با احتساب ۱۰ درصد سود توسط اصناف در بازار توزیع شود.

رییس اداره تنظیم بازار سازمان صمت خراسان شمالی گفت: به زودی ۳۴۶ تن روغن، ۴۰۰ تن برنج، ۳۴۶ تن شکر و ۱۵۰ تن مرغ منجمد نیز از طریق واحد‌های صنفی دارای پروانه کسب و بدون پیشینه تخلف در استان توزیع خواهند شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.