مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قم عنوان کرد؛

افزایش ۲۰ درصدی برداشت گردو از باغ های قم

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: پیش بینی می‌شود از ۱۴۰۰ هکتار باغ گردوی قم، ۲ هزار تن گردو برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، ابراهیمی،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی برداشت گردو در سال ۹۹ در قم گفت: میزان عملکرد این محصول ۱/۷ تن در هکتار است که در برخی مناطق مانند مرزعه وسف روستای فردو این عدد به ۲/۵ تن هم می‌رسد.


او افزود: دستجرد، قاهان در بخش خلجستان و کرمجگان و فردو در بخش کهک از جمله روستا‌های دارای گردو در استان هستند که ۲ هزار و ۲۲۰ نفر بهره بردار باغی در این باغ‌ها مشغول برداشت هستند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد: پیش بینی می‌شود از ۱۴۰۰ هکتار باغ گرودی استان قم، ۲ هزار تن گردوی خشک برداشت شود.


او  با اشاره به سرمازدگی سال‌های گذشته گفت: عملیات اصلاحی در باغ ها، با استفاده از پیوندزنی مناسب با ارقام سازگار با آب و هوا و تغذیه گیاهی، سبب رشد مناسب این محصول در قم شده است.

ابراهیمی عنوان کرد: پوست کاغذی، پوست سنگی، تخم مرغی شکل و گرد از ارقام گردو به شمار می‌روند، اما از نظر طعم و مغز یکی هستند.


گردو دارای فیبر، ویتامین و انواع آنتی اکسیدان است که علاقه مندان بسیاری دارد؛ این محصول پر خاصیت به گفته مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم ، تا ۱۰ روز دیگر برداشت آن ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار