وزیر خارجه فرانسه در گفتگو با نخست وزیر عراق، از آمادگی پاریس برای کمک به بغداد در حفاظت از اماکن دیپلماتیک خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه موازین نیوز، وزارت خارجه فرانسه امروز دوشنبه اعلام کرد که «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق تلفنی گفتگو کرد.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه فرانسه منتشر شده، آمده است: لودریان در این گفتگو از پایبندی عمیق فرانسه به حفظ ثبات عراق و حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور سخن گفت و اعلام کرد پاریس به تلاش‌های بین المللی برای مبارزه با داعش به منظور کمک به مقامات عراقی متعهد است.
لودریان همچنین از نخست وزیر عراق خواست که به تلاش برای پایان دادن به حملات علیه نهاد‌های دیپلماتیک در عراق ادامه دهد.
طبق این گزارش، وزیر خارجه فرانسه از اقدامات مقامات عراق در زمینه تلاش برای توقف حملات به هیئت‌های دیپلماتیک در عراق استقبال کرد و گفت که فرانسه در این زمینه به عراق کمک می‌کند.
وزیر خارجه فرانسه همچنین در این گفتگو از احتمال سفر قریب الوقوع نخست وزیر عراق به فرانسه استقبال کرد و ضمن آنکه این سفر را فرصتی برای تقویت حمایت فرانسه از عراق خواند، گفت: عراق باید مشارکت راهبردی میان دو کشور در همه زمینه‌ها تعمیق کند.
شایان ذکر است ائتلاف ضد داعش در عراق به فرماندهی آمریکا با وجود رأی پارلمان عراق برای اخراج نظامیان بیگانه از خاک عراق در مقطع اخیر همچنان به دنبال ماندن در داخل عراق است.

در همین ارتباط، به تازگی حملات مشکوکی علیه برخی نهاد‌های دیپلماتیک در بغداد انجام شد که به عقیده بسیاری از کارشناسان صحنه سازی گردانندگان تروریسم برای ماندن تا زمانی طولانی‌تر در عراق است.

کارشناسان درباره سفر ماه گذشته رئیس جمهور فرانسه به بغداد گفتند در این شرایط پاریس می‌کوشد با کمک کردن به دولت عراق برای آنچه بازگرداندن و تقویت حاکمیت ملی بغداد می‌خواند، به رقابت با آنکارا برخاسته و شاید با پشتیبانی از تحرکات گروه تروریستی پ ک ک اوضاع امنیتی پیرامونی ترکیه را به مخاطره اندازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
reza
۱۲:۲۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
ارتش سنتکام آمریکا و پایگاه هایش در خاک اشغال شده توسط این ارتش کم بود فرانسه نیز خودش را میهمان کرد...
سگ زرد برادر شغال است........داستان امروز عراق یکی از داستانهای کلیله و دمنه است داستان 3گاو که یکی سفید و یکی سیاه و یکی سیاه وسفید بود و شیردرمانده با کمک شغال و روباه مکار هر روز یکی از این گاوها را با حیله میدریدند و با تقسیم بین خود میخوردند........و تمام این مصائب امروز عراق ناشی از عدم اجرای حکم قصاص خون شهیدان تروریسم دولتی آمریکاست و عدم اجرای قانون خروج ارتش سنتکام آمریکای اشغالگر در خاک عراق است که در دفاع از خون شهیدان جاویدالاثر ابومهدی المهندس وسپهبدحاج قاسم سلیمانی وهمراهان شهیدشان میباشد ولاغیر...............
آخرین اخبار