رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خواستار ورود بیشتر فرمانداران شهرستان‌های استان فارس و افزایش نظارت بر رعایت اصول بهداشتی از سوی شهروندان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یکصد و هشتاد و سومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با بیان اینکه باید تدابیر لازم و تشدید نظارت‌ها به منظور رعایت اصول بهداشتی شهروندان در شهر پیش بینی شود، گفت: تصمیم گیری‌های کلان مسئولان و افزایش نظارت برای تامین سلامت مردم در کنترل و پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری کرونا بسیار تاثیرگذار است.

لطفی ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی دیروز تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

بررسی شیوه عملی درمان مبتلایان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با توجه به آخرین یافته‌های علمی جهان و بررسی پیش بینی نقاهتگاه‌ها و بیمارستان‌های پشتیبان در فارس از دیگر محور‌های این نشست بود که با حضور رییس دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفت.

او با توجه به کاهش دما و سرمای هوا در استان هشدار داد: خانواده‌ها باید از خود و اطرافیان بیش از پیش مراقبت کنند تا از ابتلای هرگونه بیماری به ویژه سرماخوردگی و آنفلوآنزا در ایام فصل سرما جلوگیری شود.

اضافه شدن ۲ مرکز ۱۶ ساعته سرپایی کرونا در شیراز

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم درباره اقدامات در حال پیگیری حوزه بهداشت به منظور پیشگیری و مدیریت بحران کرونا در سطح استان گزارش داد و گفت: مرکز خدمات جامع سلامت «شیرعلی سلطانی» مستقر در قم آباد قصرالدشت و مرکز خدمات جامع سلامت «حُر بن ریاحی» مستقر در محله دهپیاله نیز دو مرکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا در شیراز است که به دیگر مراکز اضافه شده است.

انتهای پبام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار