مبلمان ملایر در آستانه ورود به بازار جهانی

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: مبلمان ملایر آماده ورود به بازار‌های صادراتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک فعالان صنعت مبل و منبت شهرستان ملایر که با حضور رئیس اداره تنظیم روابط خارجی استان‌های وزارت امور خارجه برگزار شد گفت: پیرو دیدارها، مکاتبات و رایزنی‌های مستمر با معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، مشکلات مبلمان منبت ملایر بررسی و پیگیری شد تا با رفع موانع، بازار صادرات آن باز شود.

او بیان کرد : با وجود تولیدکنندگان خوب و قوی در صنعت مبلمان منبت، هنوز صادرات در این حوزه نداریم.

 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با اشاره به وجود رقبای سرسخت در حوزه مبلمان و صنعت چوب افزود: ملایر دارای برند جهانی مبلمان منبت است و به‌زودی با راه‌اندازی سایت مجازی این هنرصنعت، می‌توانیم با یک نماد فراملی از درگاه فضای مجازی برای صادرات نیز استفاده کنیم.

حجت الاسلام آزادی خواه  با بیان اینکه گرانی افسارگسیخته مواد اولیه فعالان صنعت مبلمان منبت این شهرستان را آزار می‌دهد بیان کرد: چنانچه بازار صادرات را برای این فعالان باز کنیم،  این مشکلات رفع خواهد شد.

او  یادآور شد: با توجه به گرانی مواد اولیه و قیمت بالای محصول نهایی تولید شده، خریداران داخلی توان خرید این محصولات را ندارند و امیدواریم با برگزاری این نشست‌ها و جلسات بتوانیم برای صادرات این هنرصنعت گام موثری برداریم.

 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه انگیزه بالایی دارد تا کمک کند ۲ محصول کشمش و مبلمان منبت ملایر در بازار منطقه‌ای و فراملی صادرات خوبی داشته باشد و از این راه اقتصاد استان همدان را  متحول کنیم.

حجت الاسلام آزادیخواه ایجاد میز مبل و منبت را یک ضرورت خواند و تاکید کرد: با راه‌اندازی میز مبل و منبت می‌توانیم روند صادرات این محصول را آسان‌سازی و موانع صادراتی را رفع کنیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.