وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با نماینده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درباره اتمام عملیات تبادل اسرا گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ، «محمد الحضرمی» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن، با «خضر اول عمر» نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ، درباره مسائل متعدد از جمله تدابیر لجستیک برای اتمام عملیات تبادل اسرا و بازداشت شدگان بحث و تبادل نظر کرد.

او در این تماس بر تعهد دولت نجات ملی بر مفاد توافقنامه و اصل همه در مقابل همه که بر پایه توافق استکهلم در خصوص اسرا و بازداشت شدگان وجود دارد و همچنین ۴ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در این خصوص تاکید کرد و این موضع را دارای اهمیت صرفا انسانی عنوان کرد.

نماینده صلیب سرخ نیز تاکید کرد که این سازمان در هماهنگی کامل برای تضمین موفقیت عملیات تبادل اسیران بر اساس توافقنامه طرفین تلاش خواهد کرد.

او از تسهیلاتی که دولت نجات ملی یمن در این خصوص ارائه کرده است و هماهنگی و همکاری که با مقامات محلی در عدن و مارب دارد، تقدیر و تشکر کرد.

«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی اسرا یمن، دیروز (دوشنبه) تاکید کرد که این کمیته آماده است تا توافق تبادل اسرا را به طور کامل و صد در صدی تحت نظر صلیب سرخ جهانی و سازمان ملل متحد اجرا کند.

او گفت: ما آماده هستیم تا توافق تبادل اسرا را به طور کامل و صد در صدی اجرا کنیم امیدواریم این سطح از آمادگی برای تبادل اسرا نزد سران ریاض هم وجود داشته باشد.

رئیس کمیته ملی اسرا پیشتر و در تاریخ بیست و هفتم ماه گذشته تاکید کرده بود که توافق تبادل اسرا که به موجب توافق سوئد دست یافته شد گام بسیار مهمی است که به شکستن محاصره آبی بعد از چهار دوره مذاکرات فشرده منجر خواهد شد.

او گفت: اجرای توافق تبادل اسرا با نظارت مستقیم صلیب سرخ جهانی و در تاریخ ۱۵ اکتبر اجرا می‌شود. اسرای سعودی و یمنی با پرواز چند فروند هواپیما از ریاض، عدن و مارب به صنعا و بالعکس انتقال داده خواهند شد.

توافق تبادل اسرا تحت نظارت سازمان ملل متحد و با آزادسازی ۶۸۱ نفر از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و همچنین ۴۰۰ نفر از مزدوران ائتلاف عبری- عربی- غربی شامل ۱۵ نظامی سعودی و ۴ سودانی همراه خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار