ثبت اختراعات پزشکی شتاب می‌گیرد

براساس توافق صورت گرفته بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت ثبت اختراعات پزشکی شتاب می‌گیرد.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دی‌ماه سال ۹۷ بود که یک تفاهم‌نامه همکاری میان کانون پتنت معاونت علمی و فناوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسید تا زمینه برای حمایت بیشتر و موثرتر از مخترعان، اعضای هیات علمی و پژوهشگران کشور فراهم شود. بر اساس این توافقنامه، کانون پتنت به عنوان عامل اجرایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه مالکیت فکری، متعهد شد تا برنامه‌های وسیعی را برای توسعه و شتاب بخشیدن در این خصوص، به اجرا درآورد.

این طرح در دانشگاه‌های کشور در حال اجرا است و به شتاب گرفتن ثبت و تجاری‌سازی اختراعات منجر شده است. این‌بار تفاهم‌نامه‌ای با همین هدف میان کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شکل گرفت تا اختراعات حوزه پزشکی هم با سرعت و تسهیلات بیشتر، ثبت و تجاری‌سازی شوند. در این تفاهم‌نامه نیمی از هزینه ثبت اختراعات مورد تایید کانون، توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید


برای شروع این همکاری‌ها، کانون پتنت برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سلسله وبینار‌های ترویجی برگزار کرد تا دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در ابتدا با ماموریت‌های کانون آشنا شوند و بعد اقدامات لازم برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه انجام شود.

قرار است این همکاری مشترک به راه‌اندازی دفاتر ثبت اختراع در دانشگاه‌های علوم پزشکی، ترویج و تجاری‌سازی اختراعات این حوزه بیانجامد و اساتید دانشگاهی به حمایت از ایده‌ها و خلاقیت‌های دانشجویان ترغیب شوند.

این تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور و استفاده از ظرفیت همه نهاد‌های موثر و بازیگران این عرصه به امضا رسید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار