دادستان شهرستان خوسف؛

تجاوز به حریم و بستر رودخانه ممنوع است

حجت الاسلام موسوی گفت: هر گونه کشت و کار و ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه غیر مجاز است.

حجت الاسلام موسوی دادستان شهرستان خوسف در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: عده‌ای از مردم آگاهانه یا نا آگاهانه اقدام به تصرف حریم و بستر رودخانه شاهرود در شهرستان خوسف کرده اند.

او افزود: در مسیر این رودخانه که از شهرستان خوسف عبور می کند چندین ساخت ساز، کاشت درخت و کاشت محصولات فصلی مشاهد شده که از طریق اداره آب منطقه‌ای از قبل برای تخریب به آن‌ها اخطار داده شده است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که با هماهنگی اداره آب منطقه‌ای استان برای رفع تجاوزات به حریم رودخانه اقدام شده است، عنوان کرد: درختانی که در این مسیر هستند اگر کهنسال باشند قطع می شوند اما اگر نهالی تازه کاشته شده باشد باید جا به جا شود. 

دادستان شهرستان خوسف ادامه داد: افرادی که در این مسیر اقدام به ساخت و ساز و کشت و کار کرده اند اگر سند مالکیت معتبر دارند باید ارائه دهند و در صورتی که سند از طریق دادگستری و اداره آب منطقه‌ای تایید شد اراضی آن ها تخریب و تصرف نخواهد شد.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: افرادی که سند ارائه داده اند باید به اداره آب منطقه‌ای تعهد دهند که در زمان وقوع سیل اگر دچار خسارت شدند ادعای خسارت نکنند.

رود شاهرود یکی از بزرگترین رود‌های خراسان جنوبی است که از سربیشه شروع می شود و در هنگام وقوع سیل پس از عبور از شهرستان بیرجند وارد دشت‌های شهرستان خوسف می شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.