دبیر کل کمیته ملی المپیک درباره‌های کمک‌های این کمیته به فدراسیون‌های ورزشی توضیحاتی را بیان کرد.

کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه مجمع سالیانه فدراسیون تنیس، اظهار داشت: تنیس یکی از رشته‌های المپیکی است و این رشته برای کمیته ملی المپیک اهمیت دارد. تنیس در بخش حرفه‌ای باید به گونه‌ای باشد که برای علاقه‌مندان به این رشته ایجاد انگیزه کند. در حوزه قهرمانی باید اتفاقات اساسی رقم بخورد. در گذشته افراد مختلفی در فدراسیون تلاش کردند، اما این رشته به یک نقشه راه نیاز دارد.  

او افزود: در تنیس باید به گونه‌ای پیشرفت کنیم که فاصله خود را با ورزشکاران حرفه‌ای این رشته کاهش دهیم. باید در تنیس کسب سهمیه کرد. در این زمینه به یک کار تیمی خوب نیاز است. استعدادیابی، نظام تربیتی، آموزشی و استفاده از برنامه‌های کارشناس محور باید در تنیس انجام شود.  

سعیدی در ادامه بیان کرد: کمیته ملی المپیک از تنیس هم همانند سایر رشته‌ها حمایت خواهد کرد. زیرساخت لازم برای کسب موفقیت در تنیس وجود دارد. فدراسیون به یک مجموعه برای استعدادیابی نیاز خواهد داشت. امیدوارم که فدراسیون صاحب یک مجموعه اختصاصی شود. اگر عده‌ای فقط برای تفریح به سمت این رشته بیایند، مشکلی ندارد، اما بحث قهرمانی و حرفه‌ای در اولویت است.  

او در خصوص کمک ناچیز کمیته ملی المپیک به فدراسیون‌های ورزشی، گفت: ما با نرخ روز بازار ارز به فدراسیون‌ها کمک نمی‌کنیم بلکه با برنامه ریزی دقیق این اتفاق رخ می‌دهد. در کشور شرایط خاص اقتصادی وجود دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار