مدیر ارتباطات و امور بین الملل اعلام کرد در برخی مناطق بستر سازی‌های لازم برای واگذاری اشتراک جدید وجود ندارد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در سال ۱۳۹۵ و با تایید دولت، قیمت هر خط تلفن ثابت ۲۰۰ هزار تومان اعلام شد.

محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ضمن بیان این مطلب افزود: متقاضیان دریافت تلفن ثابت در زمان ثبت نام می‌توانند هزینه ثبت نام را یکجا پرداخت کنند ویا به ازای هر خط، مبلغ یک میلیون ریال به صورت نقدی و مابقی مبلغ (یک میلیون ریال) طی ۳۶ ماه پس از راه اندازی خط، از طریق قبوض پرداخت کنند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات تصریح کرد: با توجه به الزامات پروانه‌ای پیش‌بینی شده برای شرکت مخابرات ایران و در راستای تحقق دولت الکترونیک و تسهیل در دسترسی متقاضیان به سرویس تلفن ثابت، سامانه ثبت‌نام اینترنتی شرکت مخابرات به آدرس www.tci.ir، در دسترس است. در این شیوه، احراز هویت متقاضیان هنگام تحویل خط تلفن در محل مشترک انجام می‌شود.

وی در همین رابطه افزود: علاوه بر سامانه ثبت‌نام اینترنتی متقاضیان خط تلفن ثابت در سطح کشور می‌توانند با مراجعه به دفاتر امور مشترکین در تهران و درسایر استان‌ها از طریق دفاتر پیشخوان دولت برای ثبت‌نام سرویس تلفن ثابت و دریافت کد رهگیری اقدام کنند.

بیدخام اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران، علاوه بر واگذاری اشتراک جدید، هم اکنون توسعه و به‌روزرسانی شبکه دیتا‌ی خود برای ارائه، FTTH، VDSL، ADSL بر عهده دارد.

نوسازی شبکه‌های مخابراتی برای رسیدن به استانداردهای جهانی

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه بازسازی و نوسازی شبکه در شرکت مخابرات ایران به گونه‌ای برنامه ریزی شده که تجهیزات فرسوده و قدیمی با توجه به استاندارد‌های روز دنیا نوسازی می‌شود؛ گفت: این برنامه در راستای ارائه هرچه بهتر خدمات به مشترکان تلفن ثابت صورت می‌گیرد. اما هنوز در برخی موارد بستر سازی‌های لازم برای واگذاری اشتراک جدید وجود ندارد و باید از فیبر نوری برای این امر استفاده کرد که هزینه‌های اجرای فیبرکشی داخلی و کابل کشی تا واحد مورد نظر به عهده خود مشترک است و هزینه آن با واگذاری خط جدید متفاوت است.

وی با اشاره به خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران و تحولات آن برای همسوشدن با استاندارد‌های جهانی، خاطرنشان کرد: رشد این شرکت در سراسر کشور چشمگیر بوده و همواره مشتری مداری و تجربه مشتری را در الویت قرار داده است. به طوری که توسعه فیبر دسترسی FTTH/ B و استفاده از VDSL در کنار بستر ADSL برای تأمین پهنای باند مورد نیاز از طریق اتصال فیبر نوری به منازل (تانوما) دربرنامه توسعه شرکت داد تاموجبات توسعه شبکه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در سرا سر کشور را فراهم کند.

بیدخام تصریح کرد: این شرکت با پیش رو قراردادن برنامه‌های توسعه‌ای گوناگون در تمامی مناطق همواره تلاش نموده با ارائه خدمات و محصولات جدید، ضمن حفظ کیفیت و احترام به تجربه مشتری، جایگاه برند خود را ارتقا دهد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ارائه خدمات به بهترین نحو مهم‌ترین راهکاراست افزود: فعالیت‌ها و دستاورد‌های زیرساختی در شرکت مخابرات ایران نشان دهنده پیشرفت و توسعه در این زمینه است گرچه کافی نیست و باید ظرفیت سازی در زمینه‌های مختلف صورت گیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.