مسئول بسیج زنان سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: انقلاب اسلامی جهشی در زمینه زنان و مسائل مربوط به امور زن و خانواده ایجاد کرده و تا حدودی هویت زنان را بازگردانده است.

فاطمه باباسالاری مسئول بسیج زنان سپاه صاحب الزمان (عج) در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با بیان اینکه نمی‌توانیم ادعا کنیم که زنان ما امروزه در جایگاه مناسب خود قرار دارند اظهار کرد: ما می‌توانیم مدعی باشیم که انقلاب اسلامی جهشی در زمینه زنان و مسائل مربوط به امور زن و خانواده ایجاد کرده است. انقلاب اسلامی توانسته تا حدودی هویت زنان را بازگرداند.

او تاکید کرد: زنان ما بسیار توانمندتر از آن چیزی هستند که ظهور و بروز دارند. باید تلاش لازم را انجام داد تا بتوانیم زنان را به نقطه ایده‌ال مدنظر اسلام و انقلاب برسانیم.

مسؤل بسیج زنان سپاه صاحب الزمان (عج) با اشاره به اینکه متاسفانه در جامعه ما بعضی از زنان و مردانی که در حوزه زنان تصمیم‌گیری می‌کنند تفکرات غربی دارند اظهار کرد: این افراد به دیدگاه مستقل اسلام در این زمینه دقت نمی‌کنند. متاسفانه امروزه به مسائل دسته چندم زنان پرداخته می‌شود و زنان را به حاشیه می‌کشاند.

باباسالاری افزود: در جامعه اسلامی اولویت اول زن احیاء سبک زندگی اسلامی در خانواده است و همچنین برای زن باید بستری فراهم شود تا در اقتصاد خانواده موثر باشند.

او اظهار کرد: قوانین درستی باید از طریق مجلس برای زنان تصویب شود. مثلا باید شأن زنان خانه‌دار در جامعه حفظ شود. برای زنان شاغل قوانین خوبی وضع شود و مجلس باید مطالبات اصلی زنان را پیگیری کند.

مسئول بسیج زنان سپاه صاحب الزمان (عج) با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر اساس مبانی اسلام پی ریزی شده است ادامه داد: در قانون اساسی و شئون اجتماعی به این نکته توجه شده است که در اصل بین زنان و مردان تفاوتی وجود ندارد. نسبت به دوره‌های گذشته در تاریخ ایران زنان ما به برکت انقلاب اسلامی توانستند در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کنند و در بحث‌های علمی و پزشکی، آموزشی، تربیتی، کشاورزی، دامداری و کارآفرینی نقش آفرینی کنند.

باباسالاری گفت: انقلاب اسلامی یک تحول عظیم را در حوزه زنان ایجاد کرد و زنان توانستند هویت از دست رفته را بازیابی کنند و به شأن و منزلتی که خداوند برایشان مقدر کرده تاحدودی دست پیدا کنند.

او تصریح کرد: ممکن است محدودیت‌های برای حضور خانم‌ها در مناصب اجتماعی وجود داشته باشد. با تأمل در این محدودیت‌ها متوجه می‌شویم اسلام و انقلاب برای حفظ شأن و کرامت زنان چنین محدودیت‌های اعمال کرده است؛ در حالی که هیچ تفاوتی بین زنان و مردان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی وجود ندارد.

مسئول بسیج زنان سپاه صاحب الزمان (عج) با اشاره به اینکه زنان در مباحث آموزشی، تربیتی، هنری قوی‌تر از مردان وارد میدان شده‌اند اظهار کرد: برای حل مشکلاتی که در جامعه وجود دارد باید به متن اصلی اسلام بازگردیم. مهمترین عرصه‌ای که زن در جامعه می‌تواند کمک کند خانواده و تربیت فرزند است. اما زنان به واسطه و به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت داشتند و می‌توانند حرف جدی در عرصه‌های علم و فناوری نیز داشته باشند.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار