معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بر اساس آخرین آمار مربوط به کروناویروس در فارس ۱۳ هم استانی دیگر طی دیروز تاکنون جان باخته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آخرین آمار مربوط به کروناویروس در فارس در استودیو سلامت دانشگاه، اظهار کرد: با مرگ ۱۳ هم استانی دیگر طی دیروز تاکنون، مجموع آمار جانباختگان این بیماری در استان به هزار و ۱۰۵ نفر رسیده است.

او با اشاره به انجام ۳۱۶ هزار و ۴۸۸ مورد تست در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون تصریح کرد: بر اساس آخرین بررسی ها، ابتلای ۶۳ هزار و ۸۱۸ نفر به قطعیت رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: از مجموع هزار و ۸۰ بیمار بستری مشکوک و علامت دار به بیماری کرونا، ۱۳۱ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

او بیان کرد: ۵۷ هزار و ۳۷۱ مبتلا به کروناویروس در فارس بهبود یافته اند که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

علی اکبری با بیان اینکه ۱۵۱ مورد در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان فارس بستری شده اند، هشدار داد: در روز‌های اخیر، تعداد موارد مثبت و موارد بستری در بیمارستان‌ها به شدت افزایش یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر استفاده مردم از ماسک منزل تا منزل، از هم استانی‌ها خواست تا ضمن استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی را نیز جدی بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار