رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: یکی از ریشه‌های اصلی رفتار‌های پرخطر، آسیب‌های اجتماعی بین جوانان و دانش آموزان استفاده ناصحیح از فضای مجازی است و باید مراقلت بیشتری صورت بگیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: بسیاری از رفتار‌های پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری جوانان و دانش آموزان ناشی از استفاده ناصحیح از فضای مجازی است و بهترین راه مقابله با خطرات آن آگاهی دادن به نوجوانان و جوانان است.

اوبا اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری سال‌ها است که دغدغه فرهنگی و غفلت از آسیب‌های فضای مجازی را گوشزد می‌کنند و فرمودند اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم که این اهمیت فضای مجازی را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام مرادی اظهار داشت: فضای مجازی از جلوه‌های آشکار دنیای مدرن است که به دلیل در دسترس بودن و وجود آن در همه جا، یکی از پرکاربردترین فضا‌ها به شمار می‌رود، فضایی که نوجوانان و جوانان جامعه بزرگی از کاربران آن را تشکیل می‌دهند و استفاده بی رویه دانش آموزان و جوانان از فضای مجازی منجر به انزوای آنان و ایجاد آسیب‌های روحی و جسمی به همراه دارد و با افزایش سواد رسانه‌ای و مدیریت صحیح آن از این آسیب‌های پیشگیری کرد.

رئیس دستگاه قضایی خوزستان گفت: معلم در حوزه تربیت و ایجاد معنویت در حفظ شخصیت دانش‌آموزان و جلوگیری از دچار شدن آنان به آسیب‌های اجتماعی تاثیر گذاری فراوانی دارد که متاسفانه با شیوع بیماری منحوس کرونا و حضور خیلی کم دانش آموزان در فضای فیزیکی مدرسه و استفاده بدون مدیریت و نظارت از فضای مجازی توسط دانش آموزان منجر به آسیب‌های فراوانی برای آنان خواهد گردید.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای پیشگیری از آسیب‌ها در نسل نوجوان و جوانان، خانواده‌ها بیشترین نقش را دارند و پدر و مادر‌ها به عنوان عامل اصلی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فرزندان خود باید بیش از پیش با افزایش سواد رسانه‌ای و مدیریت صحیح آن، فضای مجازی را به ابزاری برای مطالعه و پیشرفت علمی دانش آموزان و جوانان تبدیل کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.