مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا از تعیین ۹ عنوان اولویت تحقیقاتی برای امسال در نیروگاه نکا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محسن نعمتی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با بیان تعیین ۹ عنوان اولویت تحقیقاتی امسال در نیروگاه شهید سلیمی نکا ،گفت: کمیته تحقیقات شرکت بمنظور ارتقاء بازدهی سیستم، کاهش هزینه‌های تولید و بهینه سازی مصارف انرژی در سیستم را از طریق بستر نظام پیشنهاد‌ها و نقطه نظرات همکاران شناسایی و جهت استفاده مطلوب از دیدگاه‌های نخبگان، پژوهشگران و محققان دانشگاه‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود.

او در ادامه عناوین ۹ گانه تحقیقاتی سال ۹۹ نیروگاه نکا را به شرح ذیل بیان گرد.

۱- ارزیابی و شبیه سازی طرح بازیابی آب و انرژی از بخار فلاش حاصل از خروجی آب استیم ایرهیتر در حالت نرمال و بازیابی بخار خروجی استارت آپ در زمان راه اندازی واحد.

۲- بررسی مکانیزم تخریب و ارائه راهکار مناسب برای کاهش نرخ سایش اجزای داخلی شیر‌های کنترل کنارگذر فشار ضعیف واحد‌های بخار و پیاده سازی آن.

۳- بررسی تاثیر مشارکت واحد‌های بخاری نیروگاه نکا در کنترل فرکانس بر اجزاء اصلی و شناسایی پارامتر‌های مهم برای ارزیابی آن.
 
۴- امکان‌سنجی فنی و اقتصادی مطالعه و بررسی امکان استفاده از آب‌های نقاط عمیق دریا برای سیستم خنک‌کاری واحد‌های بخاری.

۵- طراحی و ساخت دستگاه سنجش عملکرد اوراسپید توربین گازی.

۶- طراحی و ساخت دستگاه تست گاورنر توربین اصلی واحد‌های بخاری.

۷- بررسی علل شکست پره‌های اف دی فن بویلر و ارائه راهکار‌های پیشگیری از آن.

۸- امکان سنجی فنی و اقتصادی راهکار‌های مختلف پیشگیری از رسوب گذاری آب خنک کن نیروگاه در ورودی آن از دریا و ارائه راهکار مناسب.

۹- طراحی و ساخت دستگاه تست و کالیبره سروو والو کنترل والو‌های اصلی توربین بخار بخش سیکل ترکیبی.

نعمتی در پایان تلاش برای ارتقاء توانمندی و خودکفایی کشور را امری ضروری دانست و بر آمادگی شرکت مدیریت تولیدبرق نکا جهت دریافت نظرات اندیشمندان و صاحبنظران مراکز علمی- پژوهشی تأکید کرد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.