یک کارگر در این کارخانه میگوید: ما چند ماه بدون گرفتن حقوق کار کردیم و حتی دفترچههای بیمه تامین اجتماعی مان هم تمدید نشد.
حالا بدهی کارگران از یک طرف و طلبی که بانک به این کارخانه داشت مشکل را چندین برابر کرده بود. یکی از دلایل دیگر هم، واردات بی رویهای بود که ترمز چرخهای تولید این کارخانه را کشید.
این حکایت تنها کارخانه تولید دوچرخه در شهرستان قوچان است که قرار شد به مزایده برود تا پول طلبکاران آن پرداخت شود.
دستگاه قضایی برای حل مشکلات کارخانه آساک دوچرخه قوچان وارد عمل میشود
تصمیم به تغییر تیم مدیریت جدید و مالک کارخانه گرفته میشود و مسئولان شهرستان با کمک دستگاه قضایی برای حل مشکل آن وارد عمل شدند.
حسین ولیدخت دادستان قوچان میگوید: ما توانستیم ۹ ماه حقوقهای معوق کارگران را در این یک ماه پرداخت کنیم.
بیشتربخوانید
حالا جرقههای امید و دستان تلاشگر، کار و فعالیت را به این کارخانه برگرداند. اینجا مهندسان و متخصصان انواع دوچرخه در سایزهای مختلف طراحی و تولید میکنند.
یونس ضیایی مدیر تولید کارخانه آساک دوچرخ قوچان میگوید: در حال حاضر در این کارخانه ۱۷ خط فعال مشغول به کار هستند.
بیچرانلو مدیریت کنترل کیفیت میگوید: تمامی پارامترها که از لحاظ استاندارد باید لحاظ شود، رعایت میشود.
با راه اندازی مجدد کارخانه آساک دوچرخ قوچان ظرفیت تولید دوبرابر شده و نیاز دوچرخه در بازار داخلی کشور تامین شده است، همچنین در این کارخانه زمینه صادرات هم فراهم است.
قلیچی سرپرست کارخانه آساک دوچرخ قوچان با اشاره به اینکه ما توانایی صادرات به تمامی کشورها را داریم، میگوید: در این یک ماه ۳ هزار دوچرخه پیش فروش داریم، همچنین ما در سال ۳۰۰هزار دوچرخه میتوانیم تولید کنیم.
او میافزاید: در حال حاضر در این واحد تولیدی ۳۲ نوع دوچرخه در رنج قیمتی ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تولید میشود که در بازارهای داخلی و خارجی به فروش میرسد.
سرپرست کارخانه آساک دوچرخ قوچان ادامه میدهد: قرار است به زودی خط تولید موتور برقی در این کارخانه راه اندازی شود. همچنین بالغ بر ۶۰۰ نفر نیرو در سه شیفت کاری مشغول به کار میشوند.
کارشناسان و مدیران این واحد تولیدی میگویند در صورت تامین مواد اولیه و تثبیت دستورالعملها امکان افزایش ظرفیت در تولید و صادرات ۵۰ میلیون دلاری فراهم میشود.
گزارشگر:زهراقرهای
انتهای پیام//ز. ق
اینشالله همیشه خبرهای خوش اقتصادی باشه
اینشالله جاده ای هم برای دوچرخه سوارها
شهرداری ها در نظر بگیرند تا
با خیال راحت ملت بتوانند دوچرخه سواری کنند و
برای مدتی از موبایل که خطرناک برای سلامتی و روح شان است
دور شوند
انگلیس روباه ی مکار میگه
بی خبری
خوش خبری است
بعد میخواهند با اخبار منفی باعث
بیماری روانی و افسردگی و ناامیدی جوانان شوند
یا باید دولتی بمونه یا هم دولت سهیم باشه اونم سهم بیشتر و خصوصی یا باید به همون مردم شهر بگن سهام دار اون شرکت بشن و شرکت مردمی بشه
تنها راه چاره کشور حمایت تمام از تولید است