خواهر یک فعال زن زندانی عربستانی اعلام کرد ریاض با برگزاری مسابقات ورزشی بین‌المللی برای زنان در پی بهبود بخشیدن به وجهه خود است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، لینا خواهر «لجین الهذلول» فعال زن سعودی که در زندان این کشور به سر می‌برد، اعلام کرد که عربستان سعودی از طریق برگزاری مسابقات ورزشی بین المللی به دنبال بهبود وجهه خود است.

او افزود: عربستان به دنبال برگزاری مسابقات گلف زنان در ماه میلادی نوامبر در ریاض است تا از این طریق چهره تخریب شده خود در سطح جهانی را بهبود بخشد و پنجره‌ای به روی غرب باز کند لذا از تمامی ورزشکاران اروپایی می‌خواهم که در این مسابقات «نمادین» شرکت نکنند و آن را تحریم کنند، زیرا تایید ضمنی برای رژیم سعودی در زندانی کردن و شکنجه فعالان این کشور است.

خواهر الذهلول که در بروکسل زندگی می‌کند، خطاب به زنان ورزشکار گفت: نمی‌توانیم بپذیرم که شما با این جنایات همراه شوید. حقوق زنان نیز بخشی از حقوق بشر است و خواهر من و سایر فعالان زن برای درخواست حقوق بدیهی خود بازداشت و شکنجه شده اند.

در این راستا، «لوسی ری» سخنگوی موسسه حقوقی گرانت لیبرتی، در این خصوص گفت: عربستان سعودی میزبانی تور زنان اروپا برای مخفی کردن رفتار بد خود با فعالان زن سعودی به کار گرفته است و میلیون‌ها دلار برای این کار هزینه می‌کند.

لجین الذهلول و ده‌ها فعال زن سعودی در ماه مه ۲۰۱۸ به علت درخواست حق رانندگی بازداشت شده و در حالی به طرز وحشیانه‌ای با شوک برقی، ضرب و شتم و حتی فحاشی جنسی شکنجه شدند که چند هفته بعد ممنوعیت رانندگی برای زنان در عربستان لغو شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار