مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۳ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در این استان به تصویب رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین امیررحیمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۲۳ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در استان تصویب شد، گفت: سرمایه‌گذاری در این تعداد طرح ۱۰۶ میلیون دلار است.

او افزود: همچنین ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری خارجی دیگر نیز برای طرح و تصویب به هیات سرمایه‌گذاری خارجی کشور ارسال شده که بر این اساس تصویب ۴۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در این قالب برای خراسان رضوی مورد انتظار است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی با اشاره به تنوع سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه‌های مختلف استان، ادامه داد: بیشترین میزان سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته در استان از ابتدای سال‌جاری از نظر مبلغ در بخش ساختمان و به میزان ۹۳ میلیون و ۳۸۰ هزار دلار می‌باشد که ۸۸ درصد کل سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته در استان را شامل می‌شود.

امیررحیمی بیان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت با هفت میلیون و ۶۷۷ هزار دلار، حمل و نقل و ارتباطات با ۲ میلیون و ۹۳۴ هزار دلار، کشاورزی با یک میلیون و ۴۷هزار دلار و بخش خدمات با ۹۴۰ هزار دلار به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

او تصریح کرد: در این مدت بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی از نظر مبلغ توسط سرمایه‌گذاران کشور‌های عراق، افغانستان، هند و پاکستان انجام شده است.
بیشتربخوانید


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی درباره مشوق‌های در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاران خارجی نیز تاکید کرد: ارائه خدمات مورد نیاز سرمایه‌گذاران توسط پنجره واحد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری با حضور نمایندگان ۱۰ دستگاه اجرایی صادرکننده مجوز فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در استان انجام می‌شود.

امیررحیمی اظهار کرد: در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان، خدمات ویژه به سرمایه‌گذاران خارجی و فعالان اقتصادی استان از قبیل ارائه خدمات گذرنامه‌ای، صدور و تمدید پروانه کار، صدور و تمدید کارت بازرگانی بدون نیاز به مراجعه به دستگاه‌های اجرایی متولی، به عنوان مشوق‌های ویژه سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

او افزود: در زمینه واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان نیز مشوق ویژه ۱۰ درصد تخفیف در هزینه‌های واگذاری زمین در نظر گرفته شده و قابلیت پرداخت اقساطی آن نیز با ارائه معرفی‌نامه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی وجود دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در حوزه امور بانکی نیز خدمات بانکی ویژه توسط نماینده شورای هماهنگی بانک‌های استان به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.

امیررحیمی بیان کرد: مشوق‌های ویژه‌ای نیز جهت سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی، برخی شهرک‌های صنعتی، پارک علم و فناوری و شهر‌های جدید استان و برخی از بافت‌های شهر مشهد در نظر گرفته شده که معرفی آن به متقاضیان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

او تصریح کرد: با عنایت به آخرین مصوبه هیات وزیران و شیوه‌نامه اجرایی آن در خصوص صدور اقامت برای اتباع خارجی سپرده‌گذار، در ازای ۲۵۰ هزار دلار سپرده گذاری به مدت پنج سال و ارائه تاییدیه مبلغ سپرده‌گذاری از سوی بانک عامل، مجوز اقامت پنج ساله برای متقاضیان و خانواده آنان صادر می‌شود.

 
منبع:ایرنا
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.