مسئولان چند سال پیش تصمیم گرفته بودند به منظور کاهش بار ترافیک در جنوب شهر خرم‌آباد اقدام به اتصال جاده ساحلی به سمت فرودگاه خرم‌آباد کنند. وعده‌ای که تاکنون عملی نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، شهر خرم‌آباد به دلیل موقعیت جغرافیایی و عرض کم دچار مشکلی اساسی در بحث تعریض و احداث خیابان‌های جدید است.

طی سالیان اخیر افزایش جمعیت شهری و افزایش تعداد خودرو‌ها از یک طرف و عدم تعریض خیابان‌ها از طرف دیگر منجر به افزایش ترافیک در مرکز استان لرستان شده است.

در این بین جنوب شهر خرم‌آباد نیز به واسطه گسترش شهر روز به روز شلوغ‌تر و ترافیک آن سنگین‌تر می‌شود.

بر همین اساس مسئولان شهری و استانی چند سال پیش تصمیم گرفته بودند به منظور کاهش بار ترافیک در جنوب شهر خرم‌آباد اقدام به اتصال جاده ساحلی به سمت فرودگاه خرم‌آباد کنند. وعده‌ای که تاکنون رنگ عملی شدن به خود ندیده و تاکنون اقدامی عملی و ملموس در این راستا صورت نگرفته است.

کمربندی از پل شاپوری به سمت فرودگاه خرم‌آباد می‌تواند مشکلات ترافیکی شهر را برطرف کند

مسیر‌های استان نیاز به اصلاح دارند و یکی از آن‌ها محور جنوبی شهر خرم‌آباد است. سه سال پیش وحید رشیدی، شهردار وقت خرم‌آباد در دی ماه ۹۶ با بیان اینکه تصمیم داریم کمربندی از پل شاپوری به سمت فرودگاه خرم‌آباد ایجاد کنیم که اقدام ارزشمندی است گفته بود: ایجاد این کمربندی می‌تواند مشکلات ترافیکی شهر خرم‌آباد را برطرف و در زیباسازی این منطقه نیز نقش مهمی ایفا کند.

او گفته بود: در حال حاضر طرح این کار انجام شده و نیازمند تملک بخشی از زمین‌های این قسمت است که آن را انجام می‌دهیم و سایر دستگاه‌ها نیز باید در این راستا به ما کمک کنند.

برای تکمیل جاده ساحلی حدود ۶ میلیارد تومان نیاز است

محمد عسگری، معاون شهردار خرم‌آباد نیز در دی ماه سال ۹۶ گفته بود: در بحث منظر شهری به دنبال تکمیل جاده ساحلی شهر خرم‌آباد از پل شاپوری به سمت فرودگاه هستیم.

معاون شهردار عنوان کرده بود: برای تحقق این موضوع اعتباری در حدود ۶ میلیارد تومان نیاز است و امیدواریم بتوان با تهاتر بدهی و مطالبات شرایط را برای اجرای چنین طرح‌هایی مهیا کرد.

او گفته بود: آمادگی داریم که مطالباتمان را با دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف کنیم.

جاده ساحلی جنوب شهر خرم‌آباد، وعده‌ای فراموش شده!

مهر ۹۹؛  تصمیم داریم ۵۰۰ متر طرح را انجام دهیم

هم‌اکنون سه سال از این وعده‌ها گذشته و پیگیر آخرین وضعیت مسیر جنوب شهر از پل شاپوری تا فرودگاه خرم‌آباد شدیم که در این رابطه علی صالحی نسب، عضو شورای شهر خرم‌آباد اظهار کرد: این مسیر بین شش تا هفت کیلومتر بوده که دو کیلومتر آن در حوزه شهری قرار دارد.

او با بیان اینکه مابقی آن در حوزه راهداری است، افزود: تصمیم داریم ۵۰۰ متر از قسمت حوزه شهری آن را انجام دهیم.

صالحی نسب خاطر نشان کرد: برای بقیه مسیر به دلیل اینکه اعتبار نیست قصد داریم قسمت‌هایی که معارض ندارد را شن‌کوبی کنیم تا راه باز شود.

این عضو شورای شهر خرم‌آباد بیان کرد: با این کار سعی داریم طی دو تا سه ماه آینده و شاید کمتر برای تسهیل تردد، از پل شاپوری تا ارم را باز کنیم.

از پل ماسور به بعد مشکلی ندارد

طبق صحبت‌های این عضو شورای شهر در قسمت حریم شهری کار خاصی انجام نشده است. برای اطلاع از مابقی مسیر موضوع را از معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان پیگیر شدیم که عارف امرایی در این رابطه بیان کرد: از پل ماسور به بعد حوزه راهداری است و مشکلی ندارد.

او ادامه داد: این قسمت از مسیر سالم و بدون مشکل بوده و تمام کار آن از جمله بحث روشنایی، آسفالت و بلوار کشی آن انجام شده است.

بودجه این پروژه از محل اعتبارات جاری سال ۹۹ پیش‌بینی شده است

علت تکمیل نشدن مسیر را از محمد شریفی مقدم، شهردار خرم‌آباد نیز پیگیری کردیم. او گفت: بخش‌هایی از این مسیر ساحلی توسط معاونت عمرانی و شهرسازی انجام شده است، اما چند مِلک وجود دارد که در محل تعریض هستند.

شریفی‌مقدم اضافه کرد: بودجه این پروژه از محل اعتبارات جاری سال ۹۹ پیش‌بینی شده که امیدواریم بخشی از فاز اول آن حداقل تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

در حالی که صالحی نسب عضو شورای شهر از نبود اعتبار برای طرح مذکور خبر می‌دهد؛ شریفی مقدم شهردار خرم‌آباد اعلام می‌کند که بودجه این محور پیش‌بینی شده است!

بدون شک این مسیر می‌تواند علاوه بر روان‌سازی ترافیک و کاهش تصادفات، در توسعه جنوب شهر نیز موثر باشد و به عنوان یک مطالبه همواره از انتظارات مردم محسوب می‌شود. امیدواریم شاهد تکمیل این مسیر و نهایتا شکوفایی منطقه باشیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.