معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: هدف از فاصله‌گذاری اجتماعی، کاهش احتمال تماس بین افراد دارای عفونت و سایر افراد سالم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،از بدو شیوع کرونا و همه گیری آن راهکار‌های مختلفی به منظور پیشگیری از ابتلا به آن در فضای مجازی عنوان شد، اما آن‌چه که همواره مورد تاکید کادر درمان بوده استفاده از ماسک، شستن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

از طرفی واکسن کرونا هم با، اما و اگر‌هایی مواجه شده و هنوز تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را ندارد؛ بنابراین برآن شدیم راه و روش زندگی کنار کرونا، این مهمان ناخوانده را بیاموزیم.

شهاب مستوفی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که تا جای ممکن خرید کتاب به صورت مجازی و غیر حضوری باشد، گفت: در صورت ضرورت خرید حضوری از فروشگاه‌ها یا ضرورت انجام کار اداری و بانکی، افراد سعی کنند در ساعات خلوت به این مکان‌ها مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: در محیط‌های عمومی و صف فروشگاه‌ها، نانوایی‌ها، خودپرداز و سایر نقاط باید حداقل بین افراد دو متر فاصله رعایت شده باشد.

مستوفی با بیان اینکه در صورت ضرورت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی اولویت ابتدا با تاکسی و سپس با اتوبوس است، گفت: هنگامی که سوار تاکسی‌ها می‌شوید پنجره‌ها را باز کنید.

او افزود: تا حد امکان افراد از مسافرت‌های غیر ضروری خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در آسانسور باید پشت به پشت بایستیم و از صحبت کردن با سایر افراد بپرهیزیم.

مستوفی افزود: درهنگام برخورد با کسانی که در منزل شما می‌آیند مانند پستچی یا پیک غذا، فاصله را رعایت کنید.

او با اشاره به این که شهروندان نباید باکسی در حالت رو در رو صحبت کنند، گفت: با رعایت فاصله سر خود را رو به پایین نگهدارید و حرف بزنید.

انتهای پیام / ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار