فراخوان هفتمین دوره جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،معصومه فرجی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور پشتیبانی از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده و طرح‌های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی هفتمین دوره جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب را در روستا‌ها و عشایر سراسر کشور با رویکرد مجازی برگزار می‌کند.

او افزود: مجموعه فعالیت‌های فرهنگی ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی که با مشارکت‌های مردمی، نهاد‌ها و سازمان‌های فعال در میان روستاییان و عشایر اجرا شده یا برای اجرا در سال آینده برنامه‌ریزی شده است، می‌تواند نامزد شرکت در جشنواره باشد.

فرجی گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده در اثر همه‌گیری ویروس کرونا و فرصت‌های بیشتر مردم برای مأنوس شدن با کتاب و کتاب‌خوانی، فعالان فرهنگی و مسئولان محلی در روستا‌ها برنامه‌های تازه‌ای برای ترویج کتاب‌خوانی با استفاده از امکانات موجود در فضا‌های مجازی طراحی، برنامه‌ریزی و اجرایی می‌کنند.

او افزود: برنامه‌هایی که در روستا‌ها با رویکرد مجازی در این روز‌های کرونایی به اجرا گذاشته می‌شود در این دوره اهمیت پیدا می‌کنند و می‌توانند علاوه بر غنی کردن اوقات فراغت در الگوسازی و بهره‌گیری سایر روستا‌ها تأثیرگذار باشد.

فرجی گفت: روستا‌های متقاضی شرکت در این جشنواره بر اسـاس فراخوان این دوره می‌توانند اقدامـات انجام شده، برنامه‌ها، مـدارک و مسـتندات خـود را کـه مبنـی بر فعالیت‌های مرتبـط بـا کتـاب و کتاب‌خوانی آن روستاسـت، بـا امضـای دهیـار و رئیـس شـورای اسلامی روسـتا، همراه بـا برگه‌های تکمیل‌شده تا ۱۰ دی ماه ۹۹ به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و یا مستقیماً به دبیرخانه مرکزی در تهران به آدرس دبیرخانه مرکزی جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب- تهران- خیابان شهید مطهری- خیابان فجر (جم سابق ـ شماره ۷ ـ ساختمان فجر ـ طبقه ۵ کد پستی ۱۵۸۹۷۴۳۱۱۱ ارسـال کنند.

او با اشاره به اینکه هیأت داوران جشنواره از میان نامزد‌های نهایی ۱۰ روستا یا منطقه عشایری برگزیده را به عنوان «دوستدار کتاب» معرفی خواهند گرد، افزود: متناسب بودن طرح‌ها با نیاز‌های محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، داشتن تأثیرات پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی، برخورداری از مشارکت مردمی و پشتیبانی واحد‌های اجرایی روستا و عشایر از شاخص‌های انتخاب طرح‌ها می‌باشند.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۰۲۱۸۸۸۶۱۳۲۴- ۰۲۱۸۸۳۴۲۹۸۰-۰۲۱۸۸۳۴۲۹۷۹ و یا با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به شماره ۰۱۱۳۳۳۶۲۰۰۷ واحد معاونت فرهنگی تماس حاصل کنند.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار