سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: به طور حتم سَوای عملکرد کشتی گیران در لیگ، معیار‌هایی دیگری نیز برای انتخاب ملی پوشان جهانی خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد بنا در حاشیه لیگ برتر کشتی فرنگی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: گروه ب رقابت های لیگ برتر کشتی فرنگی از گروه الف قوی‌تر  است. مسابقاتی که  ۱۰ روز پیش برگزار شد به غیر از تعدادی کشتی‌گیر بیشتر آنها جوان بودند و در واقع داشته‌های ما در مسابقات این هفته حضور دارند.

وی تصریح مرد: مسابقات لیگ را رصد کردیم، اما فاکتور‌های دیگری نیز برای انتخاب ملی‌پوشان داریم. هدف اصلی ما مسابقات جهانی صربستان است که قبل از المپیک برپا می‌شود. مسابقات که تمام شود از شنبه اردو‌ها را شروع خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به اینکه قبل از شروع لیگ ۲۳ نفر را برای دعوت به تیم ملی انتخاب کردیم، گفت: نفرات دیگر به این جمع اضافه می‌شوند و با ۲۹ کشتی‌گیر کار خود را شروع می‌کنیم. تا زمان اعزام به مسابقات جهانی چهار مرحله اردو گذاشتیم و در اردو‌های مختلف برخی از تغییرات انجام می‌شود.

دارنده مدال نقره جهان درباره اینکه آیا ملی پوشان از دل چرخه انتخابی معرفی می شوند گفت: باید همه شرایط را در نظر بگیریم، ما فکرش را نمی‌کردیم که فدراسیون جهانی در آذرماه مسابقاتی برگزار کند. این مسابقات سودی برای ما ندارد، زیرا نه کسب سهمیه و نه رنکینگی دارد. هدف فدراسیون جهانی تنها از سرگیری مسابقات کشتی است تا انتخابات را برگزار کند و با این زمان حساس و بحران کرونا تنها مسابقه‌ای که داریم، لیگ برتر است اما این رقابت‌ها ملاک و معیاری برای انتخاب ملی‌پوشان نیست. شب قبل از مسابقه وزن‌کشی می‌شود و کشتی‌گیران شرایط خوبی ندارند و باید به‌دلیل کمبود زمان فاکتور انتخاب را برای مسابقات جهانی قزاقستان و جام تختی و قهرمانی آسیا در نظر بگیریم و این نفرات را وارد اردوی تیم ملی کنیم.

بنا تاکید کرد: در چهار مرحله اردو که داریم نفرات ملی‌پوشانی را انتخاب می‌کنیم که بتوانند نتیجه مطلوبی را بگیرند. در عین حال باید از کشتی‌گیرانی که به‌دنبال کسب سهمیه هستند محافظت کنیم و در نهایت وارد بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شویم.


بیشتر بخوانید:

محرومیت برای دو کشتی گیر خاطی در مسابقات لیگ

انتقاد علیرضا رضایی از شیوه معرفی ملی پوشان برای مسابقات جهانی/ انتخابی برگزار نشود عین بی عدالتی است!


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار