مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی شهرداری قم:

وضعیت ایمنی بازار‌های قدیمی قم مطلوب نیست

مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: تامین ایمنی بازارهای قدیمی قم نیازمند همراهی کسبه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از شهرداری قم،عباس جعفری ،مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی شهرداری قم  با اشاره به وضعیت ایمنی بازار‌های قدیمی قم اظهار کرد: وضعیت ایمنی بازار‌ها در شرایط مناسبی نیست و نیاز به همراهی کسبه وجود دارد.

او افزود: کاری که ما باید انجام می‌دادیم، کاهش زمان رسیدن نیرو‌های آتش نشانی به محل حادثه است که با ساخت ایستگاه‌های جدید توانسته‌ایم زمان رسیدن خودمان را به محل حریق کاهش بدهیم که در صورت وقوع حادثه با خسارت‌های کمتری مواجه باشیم.

جعفری با انتقاد از بی توجهی برخی از کسبه بازار‌های قدیمی قم به ویژه بازار کهنه، تصریح کرد: بار‌ها نسبت به غیرایمن بودن بازار کهنه قم  تذکرات جدی داده شده است، اما متاسفانه همراهی از سمت کسبه مشاهده نمی‌شود و اصرار به ماندن در آن فضا می‌تواند حادثه خلق کند.

مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: در شرایط غیر ایمن دپوی چوب و الوار می تواند احتمال خطر حریق و حادثه را افزایش بدهد که در مورد بازار کهنه شاهد این موضوع هستیم.

جعفری، با تأکید بر این که ارتقای ایمنی بازار در مقابل حوادث غیرمترقبه از جمله آتش سوزی نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها و اصناف است، گفت: سازمان آتش نشانی قم آمادگی دارد تا مشاوره، خدمات و بازدید‌های دوره‌ای از بازار‌ها را انجام دهد.

مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی شهرداری قم با تأکید بر این که متأسفانه بسیاری از واحد‌های صنفی از حداقل تجهیزات اطفای حریق بی‌بهره هستند، گفت: بسیاری از کپسول‌های اطفای حریق موجود در واحد‌های صنفی نیز به دلیل گذشت تاریخ مصرف و  شارژ نشدن مجدد در مواقع حوادث احتمالی به کار نمی‌آیند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار