وزیر خارجه عربستان در دیدار با وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ادعا‌های خود علیه کشورمان را تکرار کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان امروز، چهارشنبه در دیدار با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود که در وزارت خارجه آمریکا انجام شد، با تکرار ادعا‌های پیشین خود گفت: ما درباره همکاری مشترک برای امنیت و ثبات منطقه و همچنین کاهش تهدید‌های ناشی از رفتار بی‌ثبات‌کننده حکومت ایران، تبادل نظر می‌کنیم.

او در این سخنان مدعی شد: ایران به تامین مالی گروه‌های تروریستی همچنان ادامه می‌دهد که نیرو‌های حوثی از جمله آن‌ها هستند. تاکنون ۳۰۰ موشک و پهپاد ساخت ایران را به سمت قلمرو پادشاهی شلیک کرده‌اند.

وزیر خارجه سعودی در ادامه ادعا‌های خود اضافه کرد: ادامه فعالیت هسته‌ای، توسعه موشکی و فعالیت‌های مخرب آن، خطر بزرگی را متوجه منطقه و جهان می‌سازد و ما هر دو متعهد هستیم که با این رفتار بی‌ثبات کننده ایران مقابله کنیم و آن را متوقف سازیم.

بن فرحان همچنین مدعی شد: ما همچنین از یک توافق کامل برای راه حل سیاسی بحران یمن استقبال و همچنین برای مسایل انسان‌دوستانه تلاش می‌کنیم.

اظهارات این مقام سعودی در حالی انجام می‌شود که مقامات ایران از ابتدای درگیری یمن راه حل سیاسی مبتنی بر گفتگو ارائه داد و همچنین سال گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم طرح صلح هرمز را برای گفتگو با کشور‌های خلیج فارس و همسایگان ایرانی ارائه داد.

ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان، نزدیک به پنج سال است یمن را تحت بمباران سلاح‌ها و موشک‌های ساخت آمریکا قرار داده‌اند و سبب شده بزرگترین فاجعه انسانی در قرن حاضر رقم بخورد.

بر پایه برخی اسناد و اعترافات مقامات غربی، عربستان و چند کشور دیگر حاشیه جنوبی خلیج فارس، بزرگترین تامین کننده منابع تروریست‌هایی همچون داعش، القاعده و جبهه النصره بوده و هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نجفی
۱۹:۲۶ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
بهش بگین عددی نیستی هاپو
آخرین اخبار