معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه یک ونیم میلیون نفر مستعد اشتغال محروم وجود دارد، گفت: برنامه کمیته فراهم کردن ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، عبدالملکی در مراسم امضای تفاهم نامه بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خینی (ره) در راستای توسعه اشتغال و توانمندسازی گروه‌های جهادی گفت: کمیته امداد امسال برای ۲۰۰ هزار نفر اشتغال در دستور کار دارد و سال گذشته نیز برای ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

او با بیان اینکه امسال در مجموعه کمیته امداد خراسان جنوبی فراهم شدن چهار هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان مطرح است افزود: در راستای تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و بسیج سازندگی قرار است یک هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان در قالب تفاهم نامه بین دو نهاد ایجاد شود که از این میزان ۵۰۰ فرصت شغلی از طریق کاریابی تعامل با کارفرما برای استخدام مددجو، ۵۰۰ فرصت شغلی برای اجرای طرح‌های خود اشتغالی و ۵۰۰ فرصت شغلی دیگر هم به عنوان الگوی راهبری شغلی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: بسیج سازندگی و سپاه در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش کسب و کار و شکل گیری مراکز نیکوکاری، کارآفرینی معرفی جهادگران به عنوان جهادگر کار می‌کنند.

او بیان کرد: قرار است در شش استان خراسان جنوبی، کرمان، مازنداران، اذربایجان شرقی، چهارمحال بختاری و گیلان این طرح اجرا شود و اگر موفق شوند برای کل کشور تعمیم داده شود.


بیشتر بخوانید


عبدالملکی با بیان اینکه در حال حاضر یک و نیم میلیون نفر مستعد اشتغال محروم در کشور وجود دارد درحالی که کل بودجه به یک درصد بودجه عمومی کشور نمی‌رسد گفت: در سال گذشته چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی از بانک‌ها دریافت کردیم که برای ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

او افزود: آموزش‌های کسب و کار، کاریابی، بهسازی فضای کسب و کار و کمک به توسعه بازار از جمله محور‌های همکاری است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور تصریح کرد: اقتصاد ایران برای حرکت نیازمند سرمایه، منابع طبیعی، علم و فناوری و بازار است و خوشبختانه تمامی عناصر مورد نیاز اقتصاد در ایران وجود داشته و لوکوموتیوی پیشرفته هستیم.

عبدالملکی بیان کرد: با توجه به ورود بیکاران جدید در اشتغالزایی امداد همیشه عقب هستیم و نیازمندکمک از دیگر دستگاه‌های اجرایی و مردم هستیم.

او خام فروشی منابع طبیعی را از جمله اهداف دشمن دانست و ادامه داد: باید پذیرفت که نفت و گازی که قرار است بفروشیم و کالا‌های مورد نیاز خود را بخریم، روزی تمام می‌شوند.

انتهای پیام /  ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.