وزارت خارجه آمریکا و دفتر هماهنگی سازمان ملل در لبنان بیانیه‌ای مشترک درباره مذاکراتِ حل اختلافات مرزی میان تل‌آویو و بیروت صادر کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا و دفتر هماهنگی سازمان ملل متحد در لبنان، بیانیه‌ای مشترک در ارتباط با آغاز مذاکرات غیرمستقیم درباره حل اختلافات مرزی میان تل‌آویو و بیروت صادر کردند.

در بیانیه یادشده آمده است، برخی از نمایندگان تل‌آویو، بیروت و آمریکا در تاریخ چهاردهم ماه اکتبر برای آغاز گفت‌وگو‌هایی گردهم آمدند؛ گفت‌وگو‌هایی که هدف از آن «اجماع بر سر مرز‌های دریایی مشترک میان رژیم صهیونیستی و لبنان» بود.

در ادامه بیانیه یادشده آمده است که این مذاکرات با میانجی‌گری تیم آمریکایی به ریاست «دیوید شنکر» دستیار وزیر خارجه، «جان دیروشر» سفیر آمریکا در الجزائر و با میزبانی «یان کوبیش» هماهنگ‌کننده سازمان ملل متحد در امور لبنان برگزار شد.

از طرفی دیگر، در این بیانیه همچنین اشاره شده است که هیئت صهیونیستی را «اودی ادیری» مدیرکل وزارت نیروی رژیم صهیونیستی و در مقابل، هیئت لبنانی را سرتیپ «بسام یاسین» معاون رئیس ستاد عملیات ارتش لبنان ریاست کرده‌اند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: «در نشست نخست، نمایندگان، گفت‌وگو‌هایی ثمربخش داشتند و بار دیگر بر پایبندی خود به ادامه مذاکرات در زمانی دیگر در این ماه تاکید کردند».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار