رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد زمان بندی دولت آمریکا برای تبادل اسرا مطابق با اهداف انتخابات ریاست جمهوری دنبال شده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه واشنگتن پست، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا تعمدا آزادی اسرای یمنی را تا نزدیک زمان انتخابات این کشور به تاخیر انداخت.

محمد علی الحوثی در خصوص تبادل اسرای آمریکایی و شهروندان یمنی گفت اسرای آمریکایی دربند، شهروندان عادی نبودند. آن‌ها به دلیل اقدامات شبهه انگیز دستگیر شدند. اگر آن‌ها اقدام غیرقانونی مرتکب نمی‌شدند، به هیچ عنوان بازداشت نمی‌شدند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد دولت ترامپ آزادی این اسرا را به طور تعمدی تا نزدیکی انتخابات آمریکا به تعویق انداخت. این در حالیست که از ماه‌ها پیش بحث تبادل اسرا از سوی عمانی‌ها مطرح و در این خصوص توافق شده بود.

توافق تبادل اسرا میان دولت نجات ملی و دولت مستعفی یمن امروز اجرایی شد و نخستین گروه از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وارد فرودگاه صنعاء شدند. هواپیمای اسرای ائتلاف (متجاوز) سعودی بلافاصله پس از پرواز هواپیمای اسرای نیرو‌های مسلح یمنی در فرودگاه سیئون به پرواز درآمد.

فاز نخست این تبادل تا روز شنبه ادامه خواهد داشت. قرار است در مرحله دوم (فردا) ۲۰۰ اسیر ارتش یمن در مقابل ۲۵۱ اسیر از دولت مستعفی از طریق دو فرودگاه صنعاء و عدن معاوضه شوند. در مجموع در فاز اول ۱۰۸۱ اسیر به هواپیما‌های صلیب سرخ از فرودگاه‌های عدن، سیئون، مأرب به صنعاء و بالعکس منتقل خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار