رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تمدید محدودیت‌های کرونایی به مدت یک هفته خبر داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، طبق آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان بوشهر همچنان در شرایط قرمز کرونایی است.

آمارهای دیروز دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم نشان می‌دهد تاکنون در این استان،  ۱۴ هزار و ۱۸۶ مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند و ۶۴۹ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین در روزهای اخیر هر روز بیش از ۵۰ بیمار به بستری شدگان بخش‌های کرونایی افزوده شده‌اند.

از میان ۱۰ شهرستان استان بوشهر، ۶ شهرستان شرایط نامناسب‌تری دارند و بر همین اساس، محدودیت‌های کرونایی در  شهرستان بوشهر از شنبه نوزدهم مهر به مدت یک هفته در آن‌ها آغاز شد.

این شهرستان‌ها شامل بوشهر، دشتستان، دیلم، گناوه، دشتی و تنگستان هستند.


بیشتر بخوانید


حالا رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اعلام کرده است که با توجه به روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا، محدودیت‌های کرونایی یک هفته دیگر تمدید شده است.

سعید کشمیری  با بیان اینکه هفته آینده تمام کلاس‌ها در مدارس و آموزشگاه‌های مختلف به صورت فضای مجازی برگزار می‌شود، افزود:  فعالیت رستوران‌ها سلف سرویسی نیست و به صورت بیرون‌بر است. چایخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و تمام مراکز تجمعی هم تعطیل خواهند بود.

او، با تاکید بر پرهیز از شرکت در مراسم‌ و جلوگیری از تجمع‌ها، عنوان کرد: هفته آینده که ماه صفر به پایان می‌رسد و ممکن است مراسم ازدواج برپا شود لازم است، از تجمع‌ها در چنین مراسمی جلوگیری شود زیرا اگر این موضوع رعایت نشود، این مراسم می‌تواند منشاء بیماری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه استفاده مردم از ماسک در سواحل استان بوشهر و بوستان‌ها کم است، گفت: رعایت ضوابط بهداشتی در سواحل استان ۶۰ درصد است که باید افزایش یابد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.